pust, fly og åreknuter

skvik

Flørter med forumet
Hei!

Jeg er gravid i uke 27 og skal ut å fly når jeg er i uke 31-32. I juli-augusti hadde jeg litt besvær med pusten, jeg følte at jeg ikke kunne trekke det like dypt uten at det liksom sa stopp. Dessuten har jeg mange åreknuter og hovne bein. Blir litt redd for risk for blodpropp - synes dere jeg bør kontakte lege? Pustevanskene har gått over nå.

<3
 
Jeg ville hørt med lege om de anbefaler eller fraråder deg å fly med dine plager :) I utgangspunktet skal det jo være helt trygt å fly som gravid, så lenge en tar forhåndsregler som feks å bruke støttestrømper som du skriver at du allerede gjør :)

Hvis du har en time til svangerskapskontroll før du drar ville jeg tatt det opp, evnt bestilt en time :)
 
Du bør få med deg et «Fit to fly» skriv fra legen. Sjekk i alle fall hva flyselskapet krever, men er uansett kjekt å ha med en slik erklæring. Om du bør fly må legen din avgjøre.
 
Jeg har flydd 5 turer mens jeg har vært gravid, men har ikke hatt noen av plagene du nevner. Særlig blodpropp hadde jeg snakket med legen om. Jeg glemte å kjøpe støttestrømper, men gikk jo bra. Jeg passa bare på å bevege bena på plassen. "gikk" litt på stedet og strakk, rullet på bena
 
Back
Topp