Pusse tennene selv?

Nå er vi ikke DER enda.. Hun får pusse selv på morgenen (snart 6 år), men på kvelden pusser jeg. Sånn blir det å være i 4 år til. Dette fordi barn ikke har motorikken til å pusse skikkelig selv før de er 10 år gamle..
 
8,5 åringen og 6,5 åringen får pusse selv innimellom. Men de får fremdeles hjelp med tannpussen :) 1 åringen ønsker å prøve selv, så der pusser jeg tennene først, også får han gjøre hva han vil selv etterpå :)
 
Hun pusser selv på morgenen (5,5 år) , om kvelden pusser jeg, og det tenker jeg at jeg kommer til å gjøre ennå noen år til.
Han på 6 månder vil gjerne pusse selv, men der pusser jeg først og så får han styre tannkosten.
 
Tannlegen til frøkna anbefaler at man pusser tennene demmes til de blir 12. Hun er 8,5 og det er stort sett jeg som tar det på kvelden og hu på morran.
 
Mi på 10 gjør det selv på morgenen og jeg på kvelden :)
 
Her pussar dei sjølv om morgonen og så pussar vi over før eller etter dei pussar sjølv om kvelden. 10 og snart 8 år.
 
Tannlegen sier vel 12 år?

Vi pusser over både morgen og i
kveld enda i alle fall, eldste er 7 og det er viktig å pusse godt nok. Særlig pga at han daglig inhalarer astmamedisin.
 
Tannlegen sier vel 12 år?

Vi pusser over både morgen og i
kveld enda i alle fall, eldste er 7 og det er viktig å pusse godt nok. Særlig pga at han daglig inhalarer astmamedisin.

10 år, egentlig (var i alle fall det vi lærte på tannpleien). Men hender vel at noen sier 12 år, spesielt hvis barnet regnes som høy risiko..
 
Han er 5 år og vi pusser morgen og kveld. Han tuller bare når han pusser selv.
 
Det anbefales at de voksne pusser barnas tenner frem til de er 12år. Trenger nødvendigvis ikke å ta hele tannpussen, men sjekke over og pusse siste rest for de. Her pusser eldste på 7år tennene sine selv, og har gjort det siden han var 3-4, men jeg sjekker alltid over
 
Tannlegen vår sier at foreldre skal pusse til 10 år. Vår jente på 8,5 for en sjelden gang lov å pusse selv, når vi følger med.
 
Det står anbefalt at foreldrene pusser til barna er tov så da gjør vi det
 
Her skal det pusses over til 10-12 års alder. Min nevø fikk pusse selv fra fem år og måtte rotfylle i en alder av 10. :eek: Søstera mi har aldri fått så mye kjeft av en voksen mann før (les tannlegen).
 
Back
Topp