Pusse opp møbler?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Noen som har erfaring med det? Jeg har lyst til å pusse ned den gamle tripp-trapp stolen og male den hvit. Den er trefarget. Er det mye jobb. Er ikke noe jeg klarer å gjøre nå så må eventuelt bli til våren. Men flytter i nytt hus og kunne tenke meg å ha den hvit med en gang men... får bare se mine begrensinger

Sent from my iPhone using BV Forum

Det tror jeg ikke er noe problem. Pusse, grunne og male med en oljebasert maling så tror jeg den blir fin og malingen holdbar. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har pusset opp masse møbler, er ikke så vanskelig.
Pusset opp en tripp trapp stol for 2år siden og det var ikke så mye jobb. Det tar tid for strøkene med maling skal tørke skikkelig før man maler nytt strøk.

Jeg pusset stolen med en elektrisk mus, pussepapir 80 for å få vekk gammel lakk og maling. Deretter tok jeg og pusset med 120 og 160 for å få stolen glatt. Vasket vekk støv og lot stolen tørke til dagen etterpå :) Deretter fikk stolen to strøk med heftgrunning. Avsluttet med to strøk hvit oljemaling. (I dag ville jeg brukt lady supreme finish) Stolen har vært flittig i brukt når vi har hatt besøk av små og er like fin i dag :)

Takk :)
Hva med innimellom de rillene? Pekefinger med pussepapir?

Det og pussemusen :) Den kommer til de utroligste steder:)
Lykke til :)

Hei
Vi pusser opp eit hus da eg plutselig ble gravid. Hørte med jordmor og lege angående maling. De sa det gikk greit å male så lenge eg brukte vannbasert maling (ikkje oljemaling) og lufta godt mens me holdt på. Så kanskje smart at andre male, viss dere bruker oljemaling, så kan du pusse?;)

IKKE bruk oljemaling: bruk gulvlakk.
MYE mer slitesterkt. Har selv brukt den som heter trestrjerner.

Hilsen ei som jobber i maleavdeling :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hei
Vi pusser opp eit hus da eg plutselig ble gravid. Hørte med jordmor og lege angående maling. De sa det gikk greit å male så lenge eg brukte vannbasert maling (ikkje oljemaling) og lufta godt mens me holdt på. Så kanskje smart at andre male, viss dere bruker oljemaling, så kan du pusse?;)
Det som stopper meg å gjøre det mens jeg er gravid er bekkenløsningen. Tror ikke det er lurt å male med vannbasert da stolen kommer til å bli vasket ofte

Hilsen ei som jobber i maleavdeling :-)

ah smart! Hadde jeg aldri kommet på! Men du får den da helt hvit? Eller kan man lakke etterpå?

Hilsen ei som jobber i maleavdeling :)

Hei
Hvordan er trestjerners i forhold til maling i svangerskapet? Vi skal male ei trapp med trestjernes maling, vet du noe om "skadelige avdamning";)

Hei
Hvordan er trestjerners i forhold til maling i svangerskapet? Vi skal male ei trapp med trestjernes maling, vet du noe om "skadelige avdamning";)

Det er to typer av den, den ene er vel trygg om jeg husker rett. Jeg brukte den i sommer. Men da var jeg jo ute å malte med den, så det blir ikke like "skummelt uansett" Men viss du uansett skal utsette deg for oljemaling ville jeg valgt lakk… ;-)

ah smart! Hadde jeg aldri kommet på! Men du får den da helt hvit? Eller kan man lakke etterpå?

Den dekker kjempe bra, jeg følte jeg hadde klart meg med 1 strøk, men tok på to for glansen sin skyld. Dy slipper å lakke over igjen ja. Finnes en "matt og en blank" type

Det er to typer av den, den ene er vel trygg om jeg husker rett. Jeg brukte den i sommer. Men da var jeg jo ute å malte med den, så det blir ikke like "skummelt uansett" Men viss du uansett skal utsette deg for oljemaling ville jeg valgt lakk… ;-)

Takk:) Blir det oljemaling så får mannen ta det tror eg;)

Back
Topp