Pusse opp barnerom

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er det noen som har pusset opp barnerom? :-) Skal i gang med et større oppussingsprosjekt i huset vårt nå i slutten av mai, og da er selvfølgelig barnerommet en del av planen :-) så nå leter jeg inspirasjon for harde livet!

Skal legge nytt gulv (laminat), male veggene, bytte vinduet og innrede rommet. Planen er å ha en hvit/lys basefarge, og evt. bruke en kontrastfarge på den ene veggen. Men er litt usikker på om jeg skal ta en kjønnsnøytral kontrastfarge, eller velge ut fra om vi får jente eller gutt. Elsker blått og har mange fine farger jeg kunne tenkt meg å bruke av blått om vi får en gutt, men er ikke like stor fan av rosa når det gjelder fargen på en soveromsvegg! så da er spørsmålet hvilken farge jeg skal velge om det blir jente? :-) Lilla? eller noen andre gode forslag?

Rommet er i dag tapetsert i en knallrosa "my little pony"-tapet, og med en vegg som er malt i en enda mer knall rosafarge :P Syns det blir litt vel voldsomt og skrikende, så gleder meg til å pusse det opp :-)

Kanskje noen som vil dele bilder av sine barnerom? :-)

Ser kjempefint ut! Jeg vil også ha et lyst rom, og heller ha farger på detaljene :)

Vi hadde lilla rom til henne da hun var baby, med hvite detaljer, i starten var det fint, men jo større hun ble jo mer "rot" ble det, og det ble veldig mye farger der inne.. Så da vi bytta rom, bestemte vi oss for å ha lyse vegger, og helle pynte med farge i tingen hun har der inne, så det går i rosa/lilla/hvit :)

Vi skal og i gang med oppussing igjen her hjemme! Jeg har 3 lyse vegger og en kontrast vegg på begge ungene sine rom, lilla hos henne og lysblå hos han. Når blir alt lyst og heller kun farge på tingene tror jeg :) Jeg er av typen som blir fort lei farger og liker å bytte men hater å male :p så enklere å bytte ting enn å måtte male.. :)

Vi skal og i gang med oppussing igjen her hjemme! Jeg har 3 lyse vegger og en kontrast vegg på begge ungene sine rom, lilla hos henne og lysblå hos han. Når blir alt lyst og heller kun farge på tingene tror jeg :) Jeg er av typen som blir fort lei farger og liker å bytte men hater å male :p så enklere å bytte ting enn å måtte male.. :)

Det er jeg helt enig i. Om jeg skal ha kontrastvegger skal det være helt mørke eller lyse, duse farger. F.eks. skal vi ha en helt mørk, betongblå farge som kontrastvegg på vår egen soverom. På et barnerom kunne jeg tenkt meg en dus blåfarge - men den må ikke på noen måte være skrikende!

Vanskelig dette - er så mange muligheter :P

Det er jeg helt enig i. Om jeg skal ha kontrastvegger skal det være helt mørke eller lyse, duse farger. F.eks. skal vi ha en helt mørk, betongblå farge som kontrastvegg på vår egen soverom. På et barnerom kunne jeg tenkt meg en dus blåfarge - men den må ikke på noen måte være skrikende!

Vanskelig dette - er så mange muligheter :p
Ja det ble litt for knæsj, men har ikke orka å male siden vi skal som sagt bygge litt om og derfor pusse opp! Nå vil eldste ha john deere grønn farge på rommet... det kommer ikke til å skje :p kan heller få en grønn pute hehe

Vi holder på å selge leiligheten vår nå og er på jakt etter et trivelig hus. Jeg gleder meg til vi har fått oss ny bolig og kan ordne i stand barnerommet. Først og fremst blir det storesøster som skal få sitt eget rom.
Tenker som dere, lyse vegger og heller ha farge på tilbehøret :)

Vi skal også pusse opp en del her hjemme i sommer. Inkludert barnerommet til mageboeren :) jeg har planer om å kjøre veggene lyse og nøytrale og heller bruke en vegg til wall stickers som man finner så mye fint av nå om dagen. Store fine bilder av tegneseriefigurer, eventyrlige skoger med dyr eller liknende. Noe som den lille kan drømme seg litt vekk i og som skaper liv og kontrast i rommet :)

Vi skal pusse opp et lite rom som for tiden brukes som bod ;) Dette var et lite barnerom da vi kjøpte huset, men vi har ikke brukt det som det. Det er nok bare halvparten så stort som lillegutts rom, med skråtak og takvindu. Det er nok ikke stort nok i kubikk til å fungere som et voksensoverom, men for et barn fungerer det nok i noen år :)

Her skal vi pusse ned gulvet og lakke det, og male veggene i lyse farger :)

Storebror har lyseblå vegger, lillebror hvite.. Er såååå mye lettere å innrede det hvite, for da kan jo alle farger gå! Hos storebror prøver jeg å ha hvite møbler, men mange ting han vil ha der inne (som han selvfølgelig får lov til) som ikke egentlig passer til blåfargen.. Sikkert bare jeg som tenker på det her hjemme da, men om vi skal pusse opp igjen skal det bli lyse vegger der også.

jeg synes lilla er en kjempefin farge så skulle jeg hatt en kontrastvegg på rommet til en jente hadde det nok blitt lilla :-)

men på rommet til gutten har vi hvite vegger og farger på detaljene og er veldig fornøyd med det. barna må mest sannsynlig dele rom en stund når babyen skal ut fra vårt rom også så da passer det godt på den måten også :-)

ImageUploadedByBV Forum1366710491.745817.jpg
Dette rommet kommer jeg til å gå utifra når huset vårt er ferdig bygget:). Om det blir jente vil jo ting i rommet ha feminine farger, og maskuline om det er gutt. Både blått og rosa duse farger går fint her syns jeg :)

Vis vedlegget 12193
Dette rommet kommer jeg til å gå utifra når huset vårt er ferdig bygget. Om det blir jente vil jo ting i rommet ha feminine farger, og maskuline om det er gutt. Både blått og rosa suse farger går fint her syns jeg

Dette bildet har faktisk jeg også :-) Har brukt noen timer på Pinterest for å lete inspirasjon ;-)

Er jo såå kjempe fint:)
Pinterest har jeg aldri hørt om;) Googlet "babyrom inspirasjon" :)

Pinterest er et bildedelingsverktøy (slags sosialt medie) som er helt perfekt for å lete inspirasjon og sånt. Er såå mye fine bilder der inne :-) Når jeg først er der inne går timene som minutter :P haha!

Back
Topp