Pusse opp bad

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg lurer bare på hva det koster å pusse opp bad. Tenker da hvis man på meisle opp gulv og vegger for å gjøre om på rør for å flytte toalett og vask eller dusj, legge fliser på gulv og panel på vegger, sette inn vegghengt toalett, ny dusj og nytt baderommøblemang osv. osv... Og rørleggere som gjør jobben.

Dere som har pusset opp bad, hva kostet det?

Endte vel på rundt 300000. Gammelt bad så alt måtte fikses.
Ny membran, Rør i rør, varmtvannstank ble flyttet til bod så måtte legge rør der(og ny tank) , stort badekar, vegghengt toalett, spotter i tak, dobbel vask, varmekabler, fliser på gulv og vegger.
Men har hatt så mye glede av badekaret spesielt at det snart er tjent inn igjen :D

Det kommer an på hvor stort det er, hva baderomsinnredning en vil ha, om en må flytte på rør og slikt, om man skal gjøre noe selv eller bare innleid osv osv...
En 350.000 kanskje etter det du beskriver. Men kommer veldig an på det ovenfor her

Bad blir fort nærmere 300.000, spesielt om du skal flytte rør, sluk etc.
Vi er nettopp ferdig med oppussing av to bad/vaskerom.
Vi gjorde all riving og pigging selv på begge badene. På det minste badet, ca 3,5kvm hadde vi kun rørlegger og elektriker, gjorde resten selv. På det andre badet, ca 5,5 kvm hadde vi fagfolk på alt. Vi har også ordnet ny ventilasjon, varmtvannsbereder, varmekabler på det største badet (blir også vaskerom). Nye rør i rør, baderomsinnredning, glassvegger til dusj, innbyggingsdusj x 2, det koster ganske mye har jeg funnet ut.
Mangler enda noen regninger, men ender på litt over 400.000 totalt.

Tusen takk for svar! Det var disse prisene vi tenkte at det ville komme på. Er usikker på hvor stort badet er i kvadratmeter. Grunnen til at jeg spør er fordi vi det er et hus vi vurderer, men badet er satt opp helt feil der. Kan leve med det en i noen år, men så må det gjøres noe med for at jeg skal trives med det badet. Men får se hva det blir til.

Syns det var høye priser. Vi har pusset opp 2 bad på 6kvm hver til ganske billig. Eneste var ca 120 k som gikk til rørlegger, da fikk vi nye rør i hele huset. Ellers finnes det billige møbler på ikea og fliser på rightpricetiles å få tak i. Kjenner du en elektriker kan det bli billigere også.

Vi pusset opp bad i fjor, gjorde om ett vaskerom slik at det ble en del av badet, så badet er 9 kvm nå.

Alt måtte fikses, var bad fra 1987.

Vi fikk flere til å komme på befaring, prisene varierte veldig, fra 185 000-300 000.

Vi valgte de som tok 185 000, og er veldig fornøyd, sjekket selvsagt referanser og slikt på forhånd, og har fått alle godkjente papirer på det :)

Vårt kostet rundt 350.000, men valgt da en del dyre løsninger.

Tusen takk for svar! Det var disse prisene vi tenkte at det ville komme på. Er usikker på hvor stort badet er i kvadratmeter. Grunnen til at jeg spør er fordi vi det er et hus vi vurderer, men badet er satt opp helt feil der. Kan leve med det en i noen år, men så må det gjøres noe med for at jeg skal trives med det badet. Men får se hva det blir til.

Vi pussa opp før sommeren. Kom vel på ca 250.000. Fagfolk gjorde heile jobben. Husker ikke kvadratmeter på det badet. Men spurte om pris på andre badet også som er mye mindre. Og det blei ca like dyrt. Kvadraten har betydning for flis men ellers må de nesten gjøre samme jobben så da koster det mye selv med lite bad ☺️

Syns det var høye priser. Vi har pusset opp 2 bad på 6kvm hver til ganske billig. Eneste var ca 120 k som gikk til rørlegger, da fikk vi nye rør i hele huset. Ellers finnes det billige møbler på ikea og fliser på rightpricetiles å få tak i. Kjenner du en elektriker kan det bli billigere også.
Det er sant.
Mannen her har jobbet som tømrer, og når han pusset opp badet i den gamle leiligheten sin brukte han 20.000 og det ble veldig fint og bra. Men da gjorde han jo som sagt alt selv fordi han har god peiling. Dette er noen år siden nå, men uansett. Fint flislagt bad liksom.
Men hvis man må leie inn hjelp, da er det gjerne snakk om veldig høye summer... :)

Hvis dere skal sette bort alt ender det nok på 250 000 og oppover avhengig av hvilke løsninger/innredning/fliser dere velger.
Når det da må rives helt ned og bygges opp igjen.
Litt avhengig av størrelse.
De sier man skal regne fire uker på en sånn jobb (regn med det tar litt mer).

Setter man bort arbeidet kan man ofte få rabatt på fliser og innredning om man velger fra der de handler

Jeg har en samboer og en pappa som har gjort alt på badet selv. Bortsett fra flislegging. Alt ble revet og alle rør, utvendig og innvendig, ble byttet ut. Støpt nytt gulv, osv. Valgte dyre fliser, men ikke den dyreste eller billigste innredningen. Dette kom på rundt 70-80 tusen, men hadde kostet mange hundre tusen hvis vi måtte leid folk.

Gikk fra å ha Norges styggeste bad til et Instagram-bad:P

Back
Topp