pusse opp bad i en bolig man leier

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Vi leier leilighet i en tomannsbolig. Under oss bor huseieren.

Badet er veldig lite. Man kan se at det var dyr og fancy innredning den gang badet ble pusset opp, men det må være nærmere 30 år siden [:-]

Det er ikke ventilasjon der, så vi må ha vinduet oppe hele året. Det er veldig rått og fuktig der, og et par ganger nå, har det dannet seg mugg på noen av tingene som stod oppe på ene skapet. Herlig.

Det er ikke fliser, men sånne plater. Og de har begynt å bule.
Og så er det badekar. Noe jeg digger.. men ikke når det er så gæli plassmangel ellers.

Tidligere har huseieren sagt at vi kan gjøre som vi vil i leiligheten, men la kjøkkenet være som det er.. og helst ikke mal på stua ([:'(]). Alt vi gjør, må vi betale selv.

Er det ikke mulig at huseier kan pusse opp badet? Det nærmer seg temmelig utrivelig der, og jeg gruer meg til bleieskift og bading på et kaldt og rått bad i vinter[&:] Vi har ikke råd til å pusse det opp selv, og er egentlig ikke så hypp på å legge penger i noe som ikke er vårt.

Har vi noen rettigheter?

det er vel sånn at utleier skal betale for oppussing hvis det er nødvendig men at leietagerne kan ordne oppussingen hvis de ønsker det. sånn har det vært der jeg har leid før hvertfall [:)] men jeg aner jo ikke om det er noen regler for sånt

Om det er mugg og ting begynner bli helseskadelig plikter huseier å pusse opp ja!

ORIGINAL: Labambie

Om det er mugg og ting begynner bli helseskadelig plikter huseier å pusse opp ja!

jepp

Back
Topp