Puss puss

Mamma_Kia

Flørter med forumet
Dere som har småttiser som har fått tann/tenner..når begynte dere å pusse dem?

Her har kommet bittelitt gjennom..kjenner en liten "tagg" av tannen..men er redd for at det skal bli vondt verre om jeg pusser på den..rift i tannkjøttet o.l ..

Så bør jeg vente til den har kommet helt opp? 

tror du kan begynne å pusse den nå:)

Vi begynte å pusse når de var kommet litt mer opp.. Nå er det kommet kanskje halvveis opp eller noe så nå pusser vi samtidig som vi synger ;)

puss puss så får du et suss :D 

her pusser og synger vi og :) 

De små tannebissene skal pusses fra du kan se dem over tannkjøttet :)

starta med engang første kom igjennom. Nå har hun 6 tenner og vi pusser morgen og kveld.

Ok..da venter vi litt til..merket den først idag..men får jo ikke lov å se vettu..
Men gler meg til både synging å pussing =) =)

Da må vi også begynne å pusse snart :)
Men pusser dere etter de har fått kveldsflaska/puppen? 
Her får han flaska inne på soverommet, synes det blir dumt å ta han med ut på badet igjen etterpå, skal vi pusse på soverommet da tro..?:)

Smulan* skrev:
Da må vi også begynne å pusse snart :)
Men pusser dere etter de har fått kveldsflaska/puppen? 
Her får han flaska inne på soverommet, synes det blir dumt å ta han med ut på badet igjen etterpå, skal vi pusse på soverommet da tro..?:)

De burde ikke få flaske etter tannpuss iallefall pga tannråte ... Derfor det er litt tungvindt å gi flaske på rommet liksom, men er jo så kos også :):)  Men tanna må pusses etter flaske.. man kan jo gjøre det på soverommet om man vil da...

ja, inntil vi begynner med tannkrem så går det vel å gjøre det på soverommet.
Er så kos med den kveldsflaska, er så god rutine og koselig avslutning på dagen for mor og sønn :)

Begynte å pusse med engang snuppa fikk første tanna, men var alltid litt forsiktig etter hvert tanngjennombrudd for det er jo litt ømt.

Her får vi tannbørster hos HS på 5 mnd kontrollen for at vi skal huske på å pusse når tanna trer igjennom.Jeg har en baby bok fra 80 tallet, der står det at man IKKE trenger å pusse før barnet er 1 år hehe...må jo le litt også.

*Prinsessa skrev:
Begynte å pusse med engang snuppa fikk første tanna, men var alltid litt forsiktig etter hvert tanngjennombrudd for det er jo litt ømt.

Her får vi tannbørster hos HS på 5 mnd kontrollen for at vi skal huske på å pusse når tanna trer igjennom.Jeg har en baby bok fra 80 tallet, der står det at man IKKE trenger å pusse før barnet er 1 år hehe...må jo le litt også.

80-tallet du...hehe..*ler litt*  ;)
tenker det blir puss puss så får jeg en suss om noen dager :D :D

Smulan* skrev:
ja, inntil vi begynner med tannkrem så går det vel å gjøre det på soverommet.
Er så kos med den kveldsflaska, er så god rutine og koselig avslutning på dagen for mor og sønn :)

Man begynner vel med tannkrem med en gang? og fluor :)

Back
Topp