Puslespill

Ane81

Gift med forumet
Hvor mange brikker tilsvarer hvilken alder? Noen som vet?

Jenta mi er veldig glad i puslespill (begynte med "vanlige" uten ramme for ca 1 1/2 mnd siden) og jeg kjøper puslespill med antall brikker etter hvor mange jeg tror hun kan klare, men hun klarer alle kjempelett. [8|] Pusler 24 brikker med ukjente bilder med èn gang, og jeg tenker at jeg kanskje burde kjøpe noen som kunne gi henne litt utfordring. (Jeg er fattig student og kunne sikkert spart litt penger på å treffe rett antall brikker, hehe[8D])

Hvor mange brikker er det "vanlig" at et barn på 2 1/2 år pusler? (Står ikke alder på de vi har).

[:)]

Dytt. [:)]

ORIGINAL: rodstilk

Dytt. [:)]

Takk![:D]

Tja, det kommer vel helt an på. Jenta mi er også 2 1/2 og er veldig dårlig på å pusle så jeg blir veldig imponert over jenta di[:D]

ORIGINAL: Inmari

Tja, det kommer vel helt an på. Jenta mi er også 2 1/2 og er veldig dårlig på å pusle så jeg blir veldig imponert over jenta di[:D]

Takk[:)] Syns jo hun er veldig flink selv også, men jeg er jo mamma'n da[;)] Kanskje en grunn til at det ikke står noen alder på puslespillene, det er jo som du sier store individuelle forskjeller på ungene når de er små...[:)]

Det variere jo heilt enormt.
Sønnen min klare 50. Mens eg klarte 500 brikker på 4 årsdagen min.

Hu virka jo flinke dattårå di, så koffor ikkje prøva me 50?

Jenta mi på 3 pusler med 60 brikker, men det står på esken at det er fra 5+
Da ho begynte å pusle ordentlig var ho litt over 2, og da var 12 og 30 de ho pusla mest...

ORIGINAL: Niiiitah87

Det variere jo heilt enormt.
Sønnen min klare 50. Mens eg klarte 500 brikker på 4 årsdagen min.

Hu virka jo flinke dattårå di, så koffor ikkje prøva me 50?

Ja, det kan jo hende hun vil klare det. Syns bare det virker så voldsomt[:-] Trodde ikke egentlig de puslet så mange brikker i den alderen jeg. Men det var jo disse forskjellene da.

Hvis det ikke er noen spesiell aldersskala som noen her inne vet om, så kan jeg jo bare prøve. Er jo ikke værre enn at det må vente en stund på loftet (kan jo hende jeg finner noe på salg i disse salgstider[8D][:D])

Du må ha vært en superpusler da du var liten![:D]

Gutten vår på 2 år og 9 mnd legger puslespill på 48 og 60 brikker. På dem står det 5+ på alder.
Hadde prøvd på slik 3-pakker med 48 brikkers puslespill fra Disney. De er ikke så dyre heller. Så kan du eventuelt hjelpe henne litt i begynnelsen.

Ok, alle har smartere barn enn meg. Hun kan ikke engang legge trekanter på putteboksen hun. Men hun kan mange andre ting da, og er veldig flink til å snakke[;)]

Tror utifra disse svarene at man bare skal prøve seg frem[:)]

ORIGINAL: Inmari

Ok, alle har smartere barn enn meg. Hun kan ikke engang legge trekanter på putteboksen hun. Men hun kan mange andre ting da, og er veldig flink til å snakke[;)]

Tror utifra disse svarene at man bare skal prøve seg frem[:)]

Det tviler jeg veldig sterkt på[;)] Barn (og voksne også) er jo gode på forskjellige ting (heldigvis!)[:D]

Jepp, skal nok bare prøve meg frem videre.

Back
Topp