Puslespill og 2 år

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hvor stort puslespill klarer deres på 2 år?

Jeg husker virkelig ikke hva som er normalt fra sist og sitter og er imponert over Lille U som legger puslespill på 60 brikker uten hjelp.

Fra 2,5 år kunne han fint legge puslespill på den størrelsen, de dagene han hadde ro nok i rompa til å sitte stille :p liten interesse før den alderen egentlig.

Det synes jeg er veldig bra [emoji16]

Tror kanskje eldste her gjorde det litt senere, men yngste på snart 5 år har ikke lagt så store enda en gang. Hun har ikke såå god tålmodighet med puslespill.

Jeg husker virkelig ikke hva som er normalt fra sist og sitter og er imponert over Lille U som legger puslespill på 60 brikker uten hjelp.

Tror det er veldig variabelt, avhengig av interesse og ferdigheter. Er nok litt som med språk og motorikk, et stort normal område. Men 60 brikker er nok mer enn snittet ;) Min 2,5 åring pusler det nå, men han er litt eldre enn din da, så ikke så imponerende at min gjør det :p

Wow, så flink [emoji106] min yngste ble nettopp 2 og er fortsatt på de trepuslespillene. Eldste på 5.5 år pusler mellom 50 og 100...

Wow! Har ikke tenkt på å la han prøve engang her. Femåringen her klarer ikke 60 brikker!

På jobb ser jeg det er store variasjoner. Alt fra de som ikke klarer puslespill med knotter til de som legger puslespill med 200 brikker. Mik erfaring er at de fleste legger puslespill med 4-9 brikker når de er to år.

Tror det er stor forskjell på evnene og interessene:) jenta mi var tidlig ute med språket og la også tidlig puslespill med mange biter. 60 biter hørtes mye ut synes jeg:)
Nå nærmer hun seg fem og jeg tror ikke vi har så store puslespill i hus engang:p

Imponert :)

Her er interessen for slikt lik null omtrent. Legger ikke de trepuslespilla med knotter engang [emoji14]

Back
Topp