Push present til far?

asil

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Noen som har tenkt på push present til far? Evt hva skal dere kjøpe? :)

Push-present? Hva er det og hvorfor heter det det? Hehe. Så mye rart man liksom skal få med seg [emoji85] Nei har ikke tenkt på noe gave ass, han får jo datteren vår! Og forventer ingen gave fra han jeg heller [emoji4]

Nei det får han altså ikke! Det er da ikke han som har gjort jobben! Når det er sagt har jeg planer om å si til han at han ikke skal tenke på noen gave til meg heller. Selv om dette er vårt første barn, så antar jeg jo at det er gave nok å få henne ;)

Jeg synes generelt det har blitt altfor mye gavegreier til alle mulige anledninger. Personlig synes jeg det er mye hyggeligere å kjøpe en liten ting til han helt uten grunn, når han ikke venter det :)

Push-present? Hva er det og hvorfor heter det det? Hehe. Så mye rart man liksom skal få med seg [emoji85] Nei har ikke tenkt på noe gave ass, han får jo datteren vår! Og forventer ingen gave fra han jeg heller [emoji4]
Jeg aner ikke hvorfor det heter det :-p Blir jo litt som morgengave, litt smør på flesk. Du får baby, og du får den andres lovnad om evig kjærlighet :-p

Jeg forventer ingen gave jeg heller, men jeg er rimelig sikker på at jeg får.. Dette ble nemlig tema i sommer sammen med en av hans beste kompisers som nylig har fått barn. Hun hadde der fått en gave som liksom symbolsk skulle tilhøre henne, og senere tilfalle barnet når det ble stort nok. Egentlig ganske hyggelig tanke da..:) Uansett behøver det ikke å være noe stort og dyrt.

Jeg fikk ingen gave fra han da førstemann kom, jeg fikk jo ungen :p Han fikk heller ikke noe fra meg. Men jeg fikk et par fine øredobber av mine foreldre. Hmmm, burde ta bilde av de og si at matchende anheng ønskes nå? :p tihihi. Nei, tull til side, han får ingenting nå heller, og det gjør garantert ikke jeg heller. Vi har brukt nok penger på ting til baby ;)

Ingen gave til mannen nei, jeg får nok en ny diamant i allianseringen. Men det er hans opplegg. Fikk den før vi giftet oss men 3 diamanter i. Det skulle være oss to og vårt første barn(når vi en gang fikk det) og så skulle jeg få 1 ny diamant for hvert barn som kom. Så tipper det blir en 5 diamant i ringen snart [emoji4]

Nei, han får en til unge, det får være nok [emoji28]

Har ikke tenkt på det, men det høres jo koselig ut.
Han fikk gave av kollegene sine sist, en håndbok for pappaer.

Push present = pressepresang ;)
Opprinnelig en påskjønnelse til mammaen,altså.

Push present = pressepresang ;)
Opprinnelig en påskjønnelse til mammaen,altså.
Det er nok meget mulig en sammenheng ift. navnet, ja. Men jeg skal sørge for å pushe han litt ut av komfortsonen ila fødselen også:rolleyes: Men uavhengig av DET (morgengave er jo og i utgp fra mann til kvinne, men jeg tror alle mine kjente som har giftet seg har "utvekslet" frem og tilbake), og uavhengig av om noen mener far får ungen (jeg får jo også det)... Noen som har forslag til koselige (ikke nødvendigvis dyre) oppmerksomheter til nybakte fedre?:anyone

Han fortjener all verdens gaver for å ha holdt ut med meg gjennom svangerskapet, for å aldri mukke når jeg er ubrukelig og ikke klarer å ta stallarbeidet selv, for å ta langt mer enn sin del av jobben med hus og hjem, og for generelt å ha stilt opp langt utover hva jeg noensinne hadde drømt om.

Men gave? Tja, det drypper såpass mye på ham i hverdagen (hilsen kronisk nettshopper...) at akkurat etter fødselen tror jeg han skal få være den som kommer med gave [emoji6]

Var ikke klar over at dette var en greie :hilarious:

Er det ikke nok med at vi får ett barn da enn at vi skal ut å kjøpe gaver til hverandre?!

Tenker at babyen er presang nok for oss begge:Heartpink, og det at jeg fremdeles er glad i han etter å ha måttet presse ut igjen de "fruktene" han sådde for ni måneder siden:nailbiting::knegg:

Jeg fylte oppi en kurv med litt diverse, to Heineken og to colaflasker, pistasjenøtter og ostepopp og ei pondusbok :) gjømte det hjemme så han fikk da han kom hjem etter fødsel (fødte i Bergen og fikk ikke alenerom). Han ble veldig glad men jeg skjønner ikke i ettertid hvorfor jeg gjorde det etter fødselen jeg måtte gjennom [emoji23]

Det har jeg aldri hørt om før. Kommer nok ikke til å kjøpe noen gave nei.

Hadde kjøpt et par gode øl, mulig noe mer småtteri som kunne være hyggelig i tilfelle vi ikke fikk familierom og han måtte reise hjem til tomt hus sist, men husker ikke hva. Jeg hadde fått øredobber til bursdagen min et par mnd før, og fikk matchende smykke i gave etter fødsel. Var koselig det.

Her får nok ikke pappaen noe gave. Ingen av oss gå hverandre noe til førstemann, så blir det samme nå [emoji4]

Sist kjøpte jeg en barnesangbok til far som han fikk noen mnd før fødsel slik at han kunne øve. Han var skikkelig dårlig på barnesanger, men har brukt boken flittig sammen med småen. Nå kan han mange sanger. Og han ble veldig glad og overrasket over å få gave helt ut av det blå :) Vinn vinn for alle! Synes dog ikke det bør være noe krav med gave hverken den ene eller den andre veien.

Sist kjøpte jeg en barnesangbok til far som han fikk noen mnd før fødsel slik at han kunne øve. Han var skikkelig dårlig på barnesanger, men har brukt boken flittig sammen med småen. Nå kan han mange sanger. Og han ble veldig glad og overrasket over å få gave helt ut av det blå :) Vinn vinn for alle! Synes dog ikke det bør være noe krav med gave hverken den ene eller den andre veien.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe gave, men en sangbok hørtes ut som en veldig god idé. Samboeren min har nettopp funnet fram gitaren sin igjen etter å ikke ha spilt på mange år. Så en bok med noter til barnesanger hørtes veldig koselig ut å gi han :) Takk for tips!

Back
Topp