Push-gave/presse-gave?

Enlitenfugl

Flørter med forumet
Aprilspirene 2024❤️
Bare for gøy;
Er det noen som har fått eller håper på å få presse/push gave etter at babyen er født? Jeg og min mann hadde en prat om det forrige uke. Det var et helt ukjent fenomen for han, men jeg hadde nå syns at det var koselig etter et hard svangerskap. Babyen er jo den største gaven, men en blomsterbukett fra mannen hadde vært veldig koselig i tillegg synes jeg:) vi er litt forskjellige der. Jeg elsker å gi en oppmerksomhet til folk, så derfor setter jeg nok ekstra pris på å få det selv også :)
 
Sist fikk jeg tv på rommet ;) Jeg ville veldig gjerne ha det lenge men han nektet. Men når jeg kom hjem fra Barsel hang en på veggen. Passet perfekt fordi jeg brakk halebeinet und fødsel også så

Forventer egentlig ikke noe men kjekt om det kommer blomster eller lignende.
 
Ikke fått de to andre gangene, men så har jeg jo også sagt at jeg ikke vil ha noe. Han bidrar litt mer i huset rett før og etter fødsel og det er gave nok i seg selv :Heartred
 
Sniker fra juli

Ønsker meg gavekort på massasje (tilpasset etter fødsel) fra mannen jeg :knegg:
Jeg ønsket meg behandling hos hudpleie/spa til jul, så mandag skal jeg få stelt føttene. Det skal bli så deilig å få freshet opp føttene litt. Nå sliter jeg med å få klippet neglene, så noe mer er bare å glemme å få til selv....
 
Jeg ønsket meg behandling hos hudpleie/spa til jul, så mandag skal jeg få stelt føttene. Det skal bli så deilig å få freshet opp føttene litt. Nå sliter jeg med å få klippet neglene, så noe mer er bare å glemme å få til selv....
Åh så deilig! Det må vurderes her også etterhvert. Kos deg masse med behandling og nystelte føtter :love017
 
Min mann kjøper ikke bursdagsgave eller julegave med mindre jeg ber om noe spesifikt, så han hadde aldri tenkt på noe sånt på eget initiativ. Heldigvis er ikke gaver viktig for meg, jeg foretrekker heller at han gjør litt ekstra, men det er sjeldent det også :rolleyes: Hvis jeg skulle fått noe hadde jeg satt mest pris på noe velvære greier, massasje eller hudpleie eller noe sånt!
 
Har ikke forventning om det, synes pappan står nok på pinne for meg om dagen og trår til både for barn og hjem :joyful: har selv også bursdag denne måneden så rekker for meg det.
 
Herregud ja, selvfølgelig fortjener vi det. Sist fikk jeg iPad (som var tenkt å kunne brukes under fødselen men lol nei). Denne gangen ønsker jeg meg smykke/armbånd, eller en pen kjole til kroppen er tilbake :laughing002
 
Synes det er vel fortjent etter hva kroppene våres går gjennom i et svangerskap :happy: trenger ikke være noe dyrt, men en liten oppmerksomhet er jo fint. Min samboer hadde heller ikke hørt om det før, jeg hintet til at jeg ønsker noe lite, men forventer ingenting da han ikke er en gaveperson :smiley-ashamed005
 
Min mann var gira i dag, skulle kjøpe ny iPhone til meg og syntes det var genialt.

Dessverre kjøpte jeg meg en ny iPhone i høst og har de som regel i mange år til de går sønder så den ideen ble lagt på is fort :laughing002

Jeg tror jeg skal be om hudpleie-saker jeg, typ serumer, kremer og en god ansiktsolje etc. for å føle meg litt freshere i barseltiden hehe. Litt hverdagsluksus i farta hadde vært fint.
 
Ønsker meg gave hver gang, men får aldri noe… jeg er veldig glad i gaver, han bryr seg ikke om gaver. Kjøpte et smykke til meg selv etter første fødsel, både graviditet og fødsel var utfordrende (…) og jeg følte jeg fortjente en oppmerksomhet. Blir nok til at jeg kjøper meg et nytt smykke eller noe sånt til meg selv denne gangen også.

Dere, vi går gravide, vi presser ut svære babyer, vi får utallige plager både under graviditet og etterpå, blir sydd og plastra sammen, vi ammer til brystene blør og tårene spretter. Kroppen vår blir aldri den samme, mennene får beholde kroppen sin akkurat som før. Klart vi fortjener en oppmerksomhet, om det er blomster, massasje, smykker eller ny telefon, noe burde vi fått alle sammen! Og klart de skal ta litt ekstra husarbeid - det er det minste vi burde forvente av våre kjære menn.
 
Ønsker meg gave hver gang, men får aldri noe… jeg er veldig glad i gaver, han bryr seg ikke om gaver. Kjøpte et smykke til meg selv etter første fødsel, både graviditet og fødsel var utfordrende (…) og jeg følte jeg fortjente en oppmerksomhet. Blir nok til at jeg kjøper meg et nytt smykke eller noe sånt til meg selv denne gangen også.

Dere, vi går gravide, vi presser ut svære babyer, vi får utallige plager både under graviditet og etterpå, blir sydd og plastra sammen, vi ammer til brystene blør og tårene spretter. Kroppen vår blir aldri den samme, mennene får beholde kroppen sin akkurat som før. Klart vi fortjener en oppmerksomhet, om det er blomster, massasje, smykker eller ny telefon, noe burde vi fått alle sammen! Og klart de skal ta litt ekstra husarbeid - det er det minste vi burde forvente av våre kjære menn.
Amen! :hilarious: :Heartred
 
Ønsker meg gave hver gang, men får aldri noe… jeg er veldig glad i gaver, han bryr seg ikke om gaver. Kjøpte et smykke til meg selv etter første fødsel, både graviditet og fødsel var utfordrende (…) og jeg følte jeg fortjente en oppmerksomhet. Blir nok til at jeg kjøper meg et nytt smykke eller noe sånt til meg selv denne gangen også.

Dere, vi går gravide, vi presser ut svære babyer, vi får utallige plager både under graviditet og etterpå, blir sydd og plastra sammen, vi ammer til brystene blør og tårene spretter. Kroppen vår blir aldri den samme, mennene får beholde kroppen sin akkurat som før. Klart vi fortjener en oppmerksomhet, om det er blomster, massasje, smykker eller ny telefon, noe burde vi fått alle sammen! Og klart de skal ta litt ekstra husarbeid - det er det minste vi burde forvente av våre kjære menn.
Kunne nesten skrevet denne selv!
Nytt smykke eller noe annet jeg har lyst på blir det nok fra meg til meg :happy119
 
Ønsker meg gave hver gang, men får aldri noe… jeg er veldig glad i gaver, han bryr seg ikke om gaver. Kjøpte et smykke til meg selv etter første fødsel, både graviditet og fødsel var utfordrende (…) og jeg følte jeg fortjente en oppmerksomhet. Blir nok til at jeg kjøper meg et nytt smykke eller noe sånt til meg selv denne gangen også.

Dere, vi går gravide, vi presser ut svære babyer, vi får utallige plager både under graviditet og etterpå, blir sydd og plastra sammen, vi ammer til brystene blør og tårene spretter. Kroppen vår blir aldri den samme, mennene får beholde kroppen sin akkurat som før. Klart vi fortjener en oppmerksomhet, om det er blomster, massasje, smykker eller ny telefon, noe burde vi fått alle sammen! Og klart de skal ta litt ekstra husarbeid - det er det minste vi burde forvente av våre kjære menn.

Relatert til dette.. Det jeg ønsker meg mest som en slags gave er vel en sånn her type anerkjennelse, og litt skryt kanskje. Føler pappaen her tar det for gitt at jeg er dame og vi føder barn liksom. Han virker uinteressert når jeg prøver å snakke om både tidligere erfaringer og den som kommer. Bare sitter og lytter, men sier ingenting. Det eneste han evt bidrar med er å henge seg opp i at jeg var veldig svimmel etter første fødsel, og holdt på å besvime hver gang jeg reiste meg de første dagene. Som for meg bare føles som en sykeliggjøring, og får meg til å føle at dette mestrer jeg jo overhode ikke.. En gave trenger ikke koste mye penger, sånn sett. Selv om ting som koster penger også kan anses som anerkjennelse selvfølgelig :angelic: Litt avlastning på kveld/natt hadde også vært en fin gave. En slags anerkjennelse av at man faktisk har vært gjennom en stor fysisk anstrengelse og kan fortjene litt hvile.
 
Back
Topp