pusekatt??

lykkelita24

Forelsket i forumet
noen som har pus her inne? høres så mye. Men d seies at det skal vere trygt så lenge jeg ikke roter i avf. ?

Vi har...

Du skal ikke rote i avføringa og skal vel heller ikke holde så veeeldig mye på med de trur jeg

JEg har to stk.. inne katter..
jeg har overlatt do kassa til gubben, og koser like mye med de som før.

huff...kjedli , e jo en liten pus på 3 mnd.vi har [:)] får passe på han lille patrick på 2 da [:D]

vi har en jente pus på ett år... men hun gjør fra seg ute da:D har kun kassa inne for nød, vis vi ikke er hjemme... men den er sambos jobb, vis hun har gjort noe i den...

Vi har katt ja! Er vel bare avføringa som kan være "farlig". Men den vi har er voksen, og gjør i fra seg ute, så ikke noe problem her[:D] Blir nok litt annerledes med de som har do inne...Men så lenge man bruker hansker når man tømmer doen, bør det jo ikke være store faren.

den går faktisk på do ute [:)] men har kasse v verandadøra i tilfelle. Så no har jeg stor trua på at det ska gå så bra atte [:D]

vi har en liten pus på 10 mnd. Hu har do inne, men det har blitt sambo`n oppgave å tømme doen.
Man skal visst ikke kose så mye med de heller, MEN det er jo bare hvis de har den sykdommen man skal være forsiktig for....

jeg har 2 puser! [:D]

ORIGINAL: maltesers

vi har en liten pus på 10 mnd. Hu har do inne, men det har blitt sambo`n oppgave å tømme doen.
Man skal visst ikke kose så mye med de heller, MEN det er jo bare hvis de har den sykdommen man skal være forsiktig for....

toxoplasma bakterien,
legen sa jeg kunne bare kose så mye med kattene mine som jeg ville, og om jeg ble klort/bitt skulle jeg være veldig varsom og få renset sårene grundig..

Vi har pusekatt, men eg koser med den nett som før. Passer på å vaske meg ofte. Eg tok ein ekstra blodprøve i starten av svangerskapet for å sjekke om eg hadde eller har hatt smitte, og fekk beskjed om at det nesten aldri forekom blant norske huskatter. Men samboer tømmer kattedoen, siden det er der den største risikoen er. Leste også på nettet ein gang at den største grunnen til at folk ble smittet var fordi de åt rått kjøtt, ikkje pga katten.

Jeg også koser like mye med pusen nå som før[:D]

Sant så både maltersers og Sunshine sier, så lenge en passer seg for avføringen så er det ingen problem å ha katt, det er som sakt større sjanse for å få T bakterien ved rått kjøtt eller når ein er i utlandet. da skal man passe seg for frukt og grønnsaker som ikke er vasket skikkelig.

Min pus får like mye kos og kyss hver dag, han er verdens fineste fordi om han er litt masete, men det er nok fordi han er ennå fjortiss. Har kjempe lyst på en til eller en kanin, men samboeren sier nei, men får vente til babyen blir større så ska det nok bli mer dyr i huset. Jeg er fra gård og er vant med dyr, og syns det er litt hardt å bo i byggefelt til tider, så må nok ha litt mer dyr i fremtiden [:)]

de færreste norske katter har toxoplasma baterien.
og ennå færre av innekatter har denne bakterien.

det er en grunn til at vi skal gjennomsteike kjøtte vårt som vi spiser..

Back
Topp