Pusekatt i huset ;/ hjelp:(

kinemorB

Glad i forumet
Først nå har det gått opp for oss at vi faktisk har katt i huset som kan by på problem:( han har begynt å hoppe oppi babysenga å legge seg der ! :(
noen råd??Kan ikke ta sjangsen på det når det faktisk kommer en liten oppi der ... Vips glemmer man å lukke døren ..

Trenger noen gode tips nå kjenner jeg , vil nødig gi han bort :(

Sniker litt. Katten vår gjorde også det før babyen ble født.men etter babyen kom har hun ikke vært oppi verken seng eller vogn. Kjøpte kattenett for å ha over sengen sånn for sikkerhetsskyld. Alt gikk veldig greit her.

Masse lykke til

♥♥Victoria 20.06.12♥♥

Er de kattenettene sikre ? Noen som har peil ?

Vi har og katt, men han e ganske så lydig, han har en stol som er hans og han legger seg ikkje andre steder i stuen enn der, ja altså sv og til rundt på gulvet, men ikke i sofa og andre stoler!
Han prøvde seg i bilstoeln da bi hadde den framme en dag, men var snar å jage han bort....
Tenker eg må bærre se det ann framover.....

Vi har også pusekatt så er veldig spent selv hvordan det skal gå. Håper vi slipper unna problemer..

Vi hadde to katter sist vi fikk barn. Det gikk helt fint! De hadde INGEN interesse av å være i nærheten av babyen. Det er jo ikke slik at katten automatisk hopper opp i sengen og legger seg over ansiktet til barnet så fort døren er åpen ;)

Jeg tror jeg leste en plass at det aldri har vært dokumentert et dødsfall pga dette. Men uhygienisk kan det jo være, om katten feks nettopp har brukt tissekassen.

Bestilte meg nett til seng på barnevognskilt.no for 318 ,- inkl frakt
bare ett tips:) her tar jeg ingen sjangser iallfall :/ katten er snill han, men vips er han oppi der før jeg aner ...

Sniker litt.!

Vi har en ren innekatt som ser på alt i huset som "sine" soveplasser.. ho la seg opoi senga noen ganger, men når lillemor kom holdt hi seg LANGT unna :-P det du kan prøve nå før lille kommer, er å henge opp skivet sitron rundt senga, da skal katter stort sett lære seg å holde seg unna (bare pass på å heng dw slik at de ikke ligger inntil treverket, for det kan sette flekker på noen typer lakk :-) evt. Ha plast i mellom da ;)

Kommer nok til å gå kjempefint! !

★☆★Duppedingsen★☆★

Vi hadde to katter sist vi fikk barn. Det gikk helt fint! De hadde INGEN interesse av å være i nærheten av babyen. Det er jo ikke slik at katten automatisk hopper opp i sengen og legger seg over ansiktet til barnet så fort døren er åpen ;)

Jeg tror jeg leste en plass at det aldri har vært dokumentert et dødsfall pga dette. Men uhygienisk kan det jo være, om katten feks nettopp har brukt tissekassen.

det er nok ikke korrekt desverre :/ kjenner faktisk til ett tilfelle hvor de kom ut i vognen og ungen var død med katten godt over hode :/

Sniker litt.!

Vi har en ren innekatt som ser på alt i huset som "sine" soveplasser.. ho la seg opoi senga noen ganger, men når lillemor kom holdt hi seg LANGT unna :p det du kan prøve nå før lille kommer, er å henge opp skivet sitron rundt senga, da skal katter stort sett lære seg å holde seg unna (bare pass på å heng dw slik at de ikke ligger inntil treverket, for det kan sette flekker på noen typer lakk :) evt. Ha plast i mellom da ;)

Kommer nok til å gå kjempefint! !

★☆★Duppedingsen★☆★

sitron ja :) da får det bli det :)

det er nok ikke korrekt desverre :/ kjenner faktisk til ett tilfelle hvor de kom ut i vognen og ungen var død med katten godt over hode :/

Æsj, så fælt :/

Jeg hadde alltid et stort og solid myggnett over vogna ute. Litt annerledes når det er kaldt ute og katten leter etter varme (mine katter var innekatter). Katter kan komme seg innunder vanlig myggnetting, men jeg hadde alltid babycall oppå vogna, så den ville slått inn om noen prøvde å krafse seg innunder myggnettingen som gikk nesten under vogna.

Vi har alltid hatt katt så lenge vi har hatt barn'og har katt (og barn) enda...aldri vært noe problem. Men såklart alltid litt ekstra på vakt,spesielle småbarns tida..

Har katt også som legger seg oppå vognen.. om baby ligger ute på terassen får katten være ett annet sted, ellers blir vognen stående synlig. Katten får ikke være på soverommet, litt uhygienisk. Så tror det skal gå fint. Folk har hatt barn og katt i alle år så tror nok det går bra :) Bare bruke myggnetting om vognen står usikkert til tenker jeg :)

Her var vi også veldig spent:) Men gikk kjempebra :)
Og når gutten var baby, ville ikke katten være i nærheten :)

Bare vær obs på flått og sånn hvis dere har utekatter, de dra de med seg inn og hvis de ikke er festet så kan de floppet videre. kjenner til noen stygge flått tilfeller på baby hvor folk lar kattene omgås med tekstiler som babyen omgås :/ ikke bra! De er jo så små også når de ikke har festa seg,så er så vanskelig å få øye på, og fester seg ofte inni hudfolder hos baby som kan gjøre dem enda vanskeligere å oppdage! Bare til info altså, har både katt,hund og kanin selv,men er veldig påpasselig med sånt.

Bare vær obs på flått og sånn hvis dere har utekatter, de dra de med seg inn og hvis de ikke er festet så kan de floppet videre. kjenner til noen stygge flått tilfeller på baby hvor folk lar kattene omgås med tekstiler som babyen omgås :/ ikke bra! De er jo så små også når de ikke har festa seg,så er så vanskelig å få øye på, og fester seg ofte inni hudfolder hos baby som kan gjøre dem enda vanskeligere å oppdage! Bare til info altså, har både katt,hund og kanin selv,men er veldig påpasselig med sånt.
Ja, det er faktisk noe jeg har tenkt mye på.. Katten vår kommer alltid inn med masse flott.. synes det er så ekkelt :( Tar flere flott til dagen og mange av dem er sånne som kryper rundt løst i pelsen.. fysj altså :( Kommer til å være veldig obs på det!!

Vi hadde to katter sist. Da fikk jeg sengen i hus i god tid, slik at deres nysgjerrighet for den gikk over OG at jeg fikk prentet inn i dem at den var forbudt. Etter at babyen kom, var de aldri oppi, selv om jeg for sikkerhetsskyld hadde kattenett den helt første tiden. Nå har vi en ny pus, som ikke var med på treningen sist, så det er vel på tide å finne frem sengen igjen...;) Ingen grunn til å måtte gi bort pusen. Det går så bra!

Back
Topp