Purelan

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei jeg er 38+5 førstegangs og har i flere mnd lekket fra brystene. vel i dag begynte areolaene å gjøre vondt ved den minste berøring så jeg husket at jeg kjøpte purelan til fødebaggen og smurte på et relativt tynt lag med det. vel nå er de klissete og jeg er redd skjorta vil sette seg fast til brystene når jeg tar den på (noe som gjorde vondt) sååå hva gjør man egentlig etter å ha tatt på purelan? tar dere på bh med ammeinnlegg? jeg kan lekkegjennom 5 tskjorter om dagen)(brukerverken bh el innlegg så ukomfortabelt i graviditeten) hjelp

Brukte ammeinnlegg nå i et par timer men purelanen tørker ikke ser det ut som o.O skal det være sånn? :p iiingen erfaring men smurte ikke på mye

Kan jo la det lufttørke litt, men purelan tar veldig lang tid og trekke inn., den er jo veldig fet. Men den funker kjempebra :) jeg brukte ikke før jeg begynte og amme da så det forsvant jo for hver gang jeg ammet.
Bruk et engangs ammeinnlegg. Men alt som kommer inntil brystet når du har purelan kommer til og klistre seg litt fast. Men det er verdt det for det blir så mye bedre etter og ha brukt det et par ganger :)

Har dere erfaring med slike melkeoppsamlere men også de med hull? bestilte sistnevnte før helgen, blir gal av all melka og klam hver gang noe klær elns er borti :p håper ungen kommer snart - er liksom mer normalt og ok å lekke sånn når du ammer x)

Brukte ammeinnlegg nå i et par timer men purelanen tørker ikke ser det ut som o.O skal det være sånn? :p iiingen erfaring men smurte ikke på mye

Ja, det er kjempeseigt! Men gull verdt om du blir sår, det som fungerte best her var ikke å lufttørke, det gjorde det verre, men (etter tips fra ammehjelper) holdt jeg det fuktig, for da holdt huden seg myk og ble ikke revet opp ved hver amming. Behandlet det som et sår på leppa, funka gull :)

Back
Topp