Puregonpen

babyT

Forumet er livet
Nå har jeg lest mye om den forestående prosessen vi skal gjennom. Har lenge lurt på hvordan dette med injeksjoner foregår. Da jeg leste brosjyren "Når ønsket om barn er størst i verden" (fra Organon) som vi fikk i posten oppdaga jeg denne nettadressen: http://www.puregonpen.com/international/login.asp

Har nå sett gjennom videoen og synes det ser greit ut. Ikke så skummelt som jeg hadde frykta. Er det slik penn dere bruker/har brukt? Hvordan er det med hcg-sprøyta? Settes den også med penn, eller er det en mer vanlig og dermed mer "skummel" sprøyte? Skal nok fint klare å sette injeksjonene med puregonpennen selv, men vurderer om jeg skal ta imot tilbudet fra ei venninne (helsesøster) om å hjelpe meg med injeksjonen av hcg. Er ikke særlig glad i sprøyter [&:]

Er det vanlig å grue seg for dette lenge før prosessen i det hele tatt er satt igang?

Tusen takk for svar!

Tåler vanligvis ganske mye, men akkurat denne prosessen setter igang mange tanker, og selv om de fleste vet at vi skal gjennom det er det ingen som selv har vært der og vet akkurat hvordan det er, men det vet jo dere her inne [:)] Har prøvd å ikke tenke så mye på hva som skal skje fremover, men det hele er plutselig kommet så nær nå. Det er så mye som skal skje fremover, så tiden før vi setter igang vil nok gå veldig raskt. Blodprøvene skal tas imorgen og når svaret på de er klart mente de i Tromsø at vi ville få tid til samtale ganske raskt etterpå, så var det bare å vente på å kunne ringe inn mens.

Gruer meg veldig til stikking, men jeg skal vel klare deg jeg også, slik som dere andre før meg har klart det! Er kanskje mindre skummelt når man først er igang? [8|]

ORIGINAL: ~ Babysyk ~

ORIGINAL: VilSåGjerne

[&:]løper ut igjen[&:]

Hehe, er ikke noe å grue seg til [:)] Går så bra [:D] 

men den nålen........... den var lang den[&:] trodde den skulle være som nålen på en insulinpenn,for den e jo en smule mindre enn den her[&:]

Fikk henvisning til den internettsiden fra mitt sykehus, det var liksom "opplæringen".
Veldig bra side. Syns den var veldig informativ.
Stikkingen med puregonpen var ingenting å grue seg for. Man bekymrer seg jo ofte mest før en skal starte, men
når en først har kommet igang går det veldig bra.
Og når en har stukket i 10-14 dager med pen, går eggløsningssprøyten helt greit også.[;)]

Back
Topp