puregon....?

Cizza03

Forumet er livet
Viss jeg ikke husker feil så kan vi ta de sprøytene til forskjellig tidspunkt?
I fjor da jeg tok de så husker jeg at jeg ikke trengte å ta de til samme klokkeslett...
Jeg jobber skift..kan jeg ta di på før jobb en dag og etter jobb en annen dag???  

Eg fekk beskjed om å væra nøyen med kl.slett. Ca samme tid kvar dag[:)]

Tok den også til samme tid hver kveld. [;)]
Det var det jeg fikk beskjed om.

Fikk også beskjed om å være nøye med tidspunktet. Satte kl 18, men kunne da sette 17.30 eller 18.30 også, men helst ikke tidligere eller senere. Du får ta med deg sprøyta på jobb og sette den der.

Tror jeg ringer klinikken igjen i morgen og hører med de jeg da[;)]
Og blir det samme tidspunkt vær dag så skal jeg høre om jeg kan ta sprøyten ilag med sprayen kl. 08.00 hver morgen...for da er jeg iallefall hjemme...[;)]

ok,ja skal ringe jeg...
jeg husker jeg tok den til samme tidspunkt i fjor,men det var for å huske på den..[;)]

De tar den sikkert på kveld for at det er lettere for de som går jobb og skole...
men for oss som jobber skift i en travel jobb er det lettere å ta den når jeg sprayer om morningen[;)]

ORIGINAL: Ivara

ORIGINAL: Cizza03

ok,ja skal ringe jeg...
jeg husker jeg tok den til samme tidspunkt i fjor,men det var for å huske på den..[;)]

De tar den sikkert på kveld for at det er lettere for de som går jobb og skole...
men for oss som jobber skift i en travel jobb er det lettere å ta den når jeg sprayer om morningen[;)]

Jobber turnus jeg også [:)] Går helt fint å ta sprøyta på kveldsvakt, jeg valgte tidspunkt ut i fra når jeg vanligvis har spisepause.

Grunnen til at du skal ta den til ca samme tid hver dag er at virkestoffet går gradvis ut av kroppen etter hvert. Så det er viktig med jevn tilførsel for å holde konsetrasjonen på samme nivå.

ok skjønner[;)]
Jeg har ikke fast tid på pausen min, jobber i restaurang og synes det er vanskelig å ta pauser når vi har det travelt med gjester...siden vi sprayer mens vi tar sprøyten så tror jeg det er best å ta den om morningen når jeg sprayer,så husker jeg på det,da er jeg hjemme oxo[;)]
Men takk for gode råd, nå trenger jeg jo ikke å ringe klinikken[;)]

Back
Topp