Puregon?

Angelicka

Forumet er livet
Jeg hører jo ikke akkurat til her inne, men jeg tenkte jeg kunne høre med dere kloke jenter om deres erfaringer med puregon? Noen som tar den her inne? Går det greit å sette sprøytene? Gruer meg litt til akkurat den biten, men jeg har jo heldigvis ikke sprøyteskrekk da, og sprøytespissen så ikke SÅ avskremmende ut (*Berolige meg selv*[8D]).

Såbra at det er den du skal bruke, det gjør mye vondere med et myggestikk en den tynne nålen til denne pennen.
Må ut og lete litt, det er en veiledning på hvordan du skal bruke den på nett, men å sterilisere før du setter pennen er ikke nødvendig,så se bort fra dette.

Videosnuppenm kommer snart

Her er linken, det er de som utgir puregon som har laget denne videoen.

http://hcp.organon.com/start/puregonpenINT.asp?C=59278396729041203704&pc=&email=&flashvars=&source=&utm_medium=&utm_source=?SetSession=Yes&strGUID={616BF50D-8987-4FF5-9260-4F698E198B9C}&SID=53348127

Så snill du er Twinanne! Jeg fikk en sånn liten gjennomgang hos Hausken i dag, og fikk med bruksanvisning, men det er jo SÅ lettere å se en snutt om det[:D]
Skal bare ta denne pennen og metforminen 9 dager fra og med den dagen jeg får TR. Så er det UL på dag 10, og så bestemmes det når EL-sprøyta settes. Satser på at alt ser fint ut da. Kan det være at dosen må økes om det ikke ser optimalt ut da?

Ja det ser de på første ul om de må øke eller senke dosen din[:)]

Jeg grua meg veldig til å sette sprøytene, er overhode ikke noe glad i sånt!
Men det var ikke noe å grue seg til, absolutt ikke vondt. Nålen er så tynn at den merker man så og si ikke. Glir inn av seg selv med et lett trykk.
Så ikke gru deg til det, det er unødvendige bekymringer[;)]

Da skal jeg prøve å slappe av.. Men min kjære svimer vel av når han ser det. Han har seriøs sprøyteskrekk! Hehehe; godt det ikke er han som må ta de[8D]

ORIGINAL: ElinR

den puregon pennen er sååååå grei å bruke ,ikke noe å grue seg til [;)]

Signerer dette - null problem[:)]

Takk for beroligendes ord, og den videoen var jo kjempegrei da!
Men skal jeg ikke ha bruke sånn steriliseringsgreier på tuppen?
Hvor gjør dere av sprøytene etterpå?

Sorry, en del spørsmål her for en nybegynner[8D]

ORIGINAL: Angelicka23

Takk for beroligendes ord, og den videoen var jo kjempegrei da!
Men skal jeg ikke ha bruke sånn steriliseringsgreier på tuppen?
Hvor gjør dere av sprøytene etterpå?

Sorry, en del spørsmål her for en nybegynner[8D]

Jeg fikk ikke noen boks å legge dem i, la de tilbake i hetten og la de i pappesken og hev de i valg søppel, eller du kan levere det som søppel på apoteket.

De på apoteket sa at det holdt å vaske hendene, og at de som bruker penn og har sukkersyke har sluttet med streilisering, nålen er jo steril, det er jo ampullen også så lenge du ikke tar der det skal stikkes.

ORIGINAL: ElinR

den puregon pennen er sååååå grei å bruke ,ikke noe å grue seg til [;)]

Sign denne.
Men samboer måtte sette den første. Hehe...

Ja som dei andre seier trenger du ikkje væra redd for å setta sprøyter[;)] Men eg må jo berre legga til eit lite men... Då eg brukte puregon for å få fram eit egg fekk eg alt for mange. Har PCOS og det har vel du og? Skal du ha lav dose siden du skal stikka så lenge? Veit jo at Hausken er spesialist på PCOS så han har jo peiling. Synest berre det var litt lenge før kontroll..

Masse lykke te[:)] Håpar dette funkar for dåke[:)]

ORIGINAL: vestlandsjento

Ja som dei andre seier trenger du ikkje væra redd for å setta sprøyter[;)] Men eg må jo berre legga til eit lite men... Då eg brukte puregon for å få fram eit egg fekk eg alt for mange. Har PCOS og det har vel du og? Skal du ha lav dose siden du skal stikka så lenge? Veit jo at Hausken er spesialist på PCOS så han har jo peiling. Synest berre det var litt lenge før kontroll..

Tror ikke dosen er så høy? 75 de to første dagene, og så 100 de neste frem mot kontroll? Har PCOS ja[:)] ([:'(]) [;)]

Jeg ble fortalt at jeg ikke trengte å steriliserer stikkestedet så lenge jeg var hjemme i vante omgivelser. Der man var vant til bakteriefloraen.
Også er det forskjell om man stikker i fettet eller muskel. Så lenge det bare skal stikkes i fettet (sånn som ved puregon) så inneholder fettet mange av de samme bakteriene som det utvendige hudlaget. Rett meg hvis jeg tar feil, men det var slik jeg forsto det da jeg spurte.

Etterpå dere har stukket da? Tar dere bare nålen ut og så er det ferdig?

Jeg grua meg veldig til sprøytene, men det var helt uten grunn. Kjente jo ikke stikket engang! Det kommer til å gå kjempefint!

Etterpå dere har stukket da? Tar dere bare nålen ut og så er det ferdig?

jepp, tar bare nålen ut ja, og da er du ferdig.
Hvis du er redd for at det er vondt å ta den ut, så er det ikke det[;)]
Du må selvsagt trykke ut væsken av puregon pennen mens nålen sitter inne i fettet da, men det skjønte du nok[:D]

ORIGINAL: vestlandsjento

Tror ikke dosen er så høy? 75 de to første dagene, og så 100 de neste frem mot kontroll? Har PCOS ja[:)] ([:'(]) [;)]

Det er vel ikkje så veldig høg dose då, men no ved insemineringsforsøket tok eg pergo i nokre dagar og puregon 50 ie i tre dagar. Fekk då 3 egg. Akkurat på grenso. Men første gongen fekk eg 5 store egg pluss ein del nesten "klare" egg. Då måtte me avbryta. Då tok eg 100 ie i fem dagar så 150 i seks dagar. Me med pcos kan jo laga litt vel mange egg av og til[;)] Blir kjempe spennande dette her[:D]

Back
Topp