Puregon

*LykkeLoppa*

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Imorgen når jeg skal sette puregon vet jeg at keg ikke har nok til full dose i den ene ampullen, hvordan gør man det da når man må bytte ampull Midt i?

Jeg har brukt å skru opp den dosen jeg skal ha, når ampullen er tom bytter jeg til ny, uten å skru tilbake, da vil pennen tilpasse seg det du har skrudd til og du stikker på nytt!

Jeg byttet alltid penn (Gonal-f) hvis det ble for liten dose igjen i pennen jeg brukte. Men jeg har veldig sprøyteangst, så det var helst for å slippe å stikke to ganger (eller tre hvis jeg inkl. Klexanen). Jeg sjekket alltid den nye pennen om den virket, før jeg stilte inn riktig dosering. Har jo ikke peiling på Puregon, så jeg burde kanskje ikke svart.. Men har du mulighet til å regne ut hvor mye som er igjen i den ampullen du har? Og så plusser du bare på med neste ampull etter du har kontrollsjekket? Huff, nei dette ble rotete :p

Sett det som er igjen,trekk dette fra den fullstendige dosen og sett resterende med den nye ampullen. Er vel også sånn det står i bruksanvisningen at man skal gjøre det :-) Lykke til!! ;-)

Har funket begge deler, både å skru opp hele dosen og skifte ampull selv om dosen er stillt inn...eller gjøre slik det står over....se hvor mye du mangler...å sette det med ny ampulle!

Back
Topp