Puregon IE..

Lille Mille

Gift med forumet
Hvor stor var dosen du fikk på ditt første forsøk?

Jeg skal begynne med 100 IE, men syns det er så veldig lite i forhold til det jeg hører andre får [8|] Jeg vet at det har med pcos og faren for overstimulering å gjøre, men kan den lille dosen der gjøre noe da???

Vet at legene har kontroll på hva de gjør, men er så redd dosen ikke gjør jobben sin [:(] Og ja, vet at da øker man bare dosen, men dere skjønner hva jeg mener [8D] Tenker så det knaker vet dere [;)]

Eg gikk på Gonal F, starta med 112,5 iE, pga den milde pco'en min. Faren for overstimulering er stooor ved pco/pcos, så derfor starter man ofte med mindre doser. Eg fikk jo totalt 21 egg ut ved uttaket, mens en vanlig person ville kanskje fått 8-10..

Det tok jo helt av med egg hos deg [miss] [8D] Var det mange av dem som ble befruktet? Økte de dosen din etter UL eller?

Her slenger jeg ut en haug med spørsmål gitt [;)]

Hehe, heilt i orden Lille Mille[;)] nei, etter ul nr.1 så økte me ikkje dosen. Men måtte stikke et par dager ekstra, for str på eggene var ikkje heilt optimale.
Då var eg skuffa kan du tru[&:] Så på ul nr. 2, 2 dager seinere var det blitt bedre og eg fikk lov å sette el-sprøyta 2 dager etter der igjen[;)]

Utav de 21 egga blei vel 8 befrukta og utav de 8 befrukta, var 4 brukende[:)] så har 3 egg på frys fram til 5-des-2013[8D][8D]

Ser man det ja, du trengte ingen økning av dosen, men bare et par dager ekstra [:)] Skjønner at du ble litt skuffet da [:(] Men alt i alt så ble det jo bra [;)] Regner egentlig med at det må gjøres for min del også, og er forberedt på UL etter UL med stadig høyere dose. Men jeg tenker sånn, så blir jeg heller positivt overrasket dersom jeg reagerer og lager gode, flotte egg av disse medisinene [;)]

Supert med 3 på frys til søskenforsøk da (når den tid kommer) [;)] Nå må jo først den lille i magen komme å hilse på [;)]

Takk for svar jenter [;)] Men Lisa og Elin, dere har ikke pco eller??

Ja det var sånn det var ja [;)] Derfor du fikk 150 IE også da [:)] Resultatet deres er jo nydelig da Elin! [:D]

begynte på 225 ie på første forsøkt og havnet opp i 300ie.
på andre forsøk startet eg på 300ie[:D]

Wow! For en dose VilSåGjerne [:D] 

ORIGINAL: Lille Mille

Wow! For en dose VilSåGjerne [:D] 

ja det kan du si[:D] da på første forsøket trodde eg at eggstokkene mine skulle sprenge ut av kroppen på meg når eg gikk på den høye dosen!!!!!!!!det var så vondt og ubehagelig. og da eg skulle ha andre forsøket så sto det i papirene mine at eg skulle begynne på 300ie. eg ringte rett ned på hausken og sa at de hadde skrevet feil på dosen. men nei det hadde de ikke. det var rett at eg skulle begynne på 300ie[&:]
sa aå fint te de at då ble det sikkert ikke noe uttak for eggstokkene mine kom te å sprenges lenge før den tid[:D]hahhahahhaha[:D]men gikk mye bedre den gang + at det resulterte i en baby[:D]

Jeg hadde 125 IE hele tida. Ingen økning etter UL

Hei!

Jeg skal ha 125IE Puregon. Legen sa til meg at når alt så bra ut på gyn. ultralyd så var det ingen grunn til å gi meg mer. Dessuten har jeg alderen på "min side" noe som også gjør at jeg foreløpig ikke trenger høyere dose.

Bare det virker :)

jeg startet på 75 faktisk.... gikk opp til 150 de 3 siste dagene..

Jeg starter med puregon 100 i morgen! [:)]
Gikk på gonal f 125 sist, og da ble jeg litt overstimulert, så ja jeg tror 100 ofte holder lenge for oss med pcos! [:)] Legene har full kontroll. Viser det seg at eggene ikke er store nok ved ul, setter de bare opp dosen da. Mye bedre å starte forsiktig!

Takk Tøysa [;)] Og da er du faktisk i gang i dag!!! Hurra! Gleder meg til å følge deg, for denne gangen skal det resultere i en liten en, det er jeg sikker på [;)]

Jeg har gått på 100iE hele tida,men har som regel måtte øke litt og litt...
Er vel noe med att man ikke kan ha for mye når man har Pco(s)...
Lykke til framover :D <3

Back
Topp