PUPPP (kløe)

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Noen som har hatt PUPPP og har erfaringer og dele?
Jeg har fått antihistamin og bruker diverse lindrende midler, men kløen gir seg ikke.
Utslettene sprer seg, man ser forskjell på noen få timer.

Kan man bli satt i gang? Eventuelt hvor ille må det bli før de gjør noe?

Holder på å bli sprø her, tørr nesten ikke røre meg de gangene det ikke klør, i frykt for å klø igjen

har de tatt blodprøve på leververdiene dine?
Intens kløe kan komme av at en har høye lververdier altså farlig svangerskapsklør. Vanligvis så klør en i hender og under føtter,mens jeg klødde intens over alt og spes på begge brystene og var helt rødflammete pga jeg klødde
Ble satt igang

Nei, det har holdt seg unna hendene og føttene så langt. Men så fort som dette sprer seg så kan det vel skje snart det og. På en dag har det gått fra baken og nesten ned til kneet

tror jeg hadde tatt en tld til føden å hørt hva de sa noe siden du er 40uker

Dersom det er "bare" svangerskapskløe så gjør de ingenting. De måler leververdier og sjekker størrelse på babyen jevnlig. 

Jeg klødde i 10 uker, sov i gjennomsnitt 4 timer til natten (fikk da både phenergan og polaramin for kløen), og grein meg til igangsetting 4 dager over tiden. Da hadde jeg 3  cm åpning, var moden, og ble satt igang under TVIL.

En tur ut i kjølig luft hjelper. Ikke ha det for varmt, og ikke dusj i veldig varmt vann. Det hjelper der og da, men er desto verre etterpå. jo løsere og ledigere klær jo bedre. Jeg gikk stort sett naken de siste ukene, med mindre jeg skulle ut døren.

Bein, armer og mage er enda, 4,5 år senere, dekket med dype, stygge arr, siden jeg klødde meg til blods hver natt..

Kjenner jeg blir veldig takknemlig for at det kom så sent her nå!

Får bare holde ut litt til da. Takk for svar

Sylvanas skrev:
Kjenner jeg blir veldig takknemlig for at det kom så sent her nå!

Får bare holde ut litt til da. Takk for svar

Hehe, ta kontakt med jordmor likevel du! Kan være de vil ha deg inn på sjekk, og noen sykehus er greiere enn andre. På sykehuset på tv så jeg ei som ble satt igang 14 dager før termin pga kløen, men det var nok mye fordi hun faktisk kjente legen hun var hos..

Ei venninne av meg fikk PUPPP på slutten av sitt svangerskap. Hun ble satt igang ei uke før tiden. men hun gikk med PUPPP i ett par uker i forveien da. Ble så og si bra samme dag som ungen kom ut.

Back
Topp