puppestreik

nonta

Andre møte med forumet
Oskar har innført puppestreik som har vart i over ei uke nå, noen som har noen tips til meg hvordan jeg kan lure han tilbake?
Har en mistanke om at årsaken til streiken var at ikke blir mett, har hele tiden (fra han var 2-3 uker) gitt tillegg etter puppen, og det gikk veldig bra. Produksjonen sank ytterligere da han ikke ville ta, og jeg ikke fikk pumpa nok før jeg bestemte meg for ikke gi opp, så nå, etter noen ganske intensive pumpedager er produksjonen tilbake ca på det nivået jeg var rundtom/før streiken. (70- 110 ml ca pr måltid) Forresten, opptakten til streiken starta da han var ganske forkjøla, men han er nesten frisk nå. (Tror ikke han har ørebetennelse)
Får han som regel til å nattamme ennå hvis han halvsover..
 
Har prøvd å friste han med melk på puppen, prøve å få han interessert (har ikke tvinga puppen i munnen på han ) men ofte starter han å hyle bare jeg legger han på ammeputa. Har også prøvd ulike ammestillinger, sittende og tvilling..
 
Det er slitsomt å pumpe seg halve dagen, men vil gjerne at han skal få en skvett morsmelk ei stund ennå, så tips mottas med STOR  takk!! [:)][:)] Er det andre som har klart å få de på puppen igjen?
 
Beklager, men jeg har ingen annen tips enn å ta det med ro og ikke stresse, la han styre det om han vil ha eller ikke...
 
Lykke til videre da i allefall
 
Klem [:)] 
 
Hvis streiken oppsto når han ble forkjølet, kan det jo være at han var tett i nesen og derfor ikke fikk det til? Min gutt blir utrolig fortvilet og sint når han er tett i nesen. Men morsmelk i nesen fungerer alltid veldig bra for oss i slike situasjoner. Bruker engangssprøyte og spruter i nesen.
 
Ellers så kan du prøve å være mye med bar overkropp nær han. Feks ligg sammen i storsenga og la han selv ta initiativ. Gi han tid og se om han søker seg frem.  
 
Vær tilgjengelig og fortsett å tilby, uten å presse.
 
Ellers står det endel her, hvis du ikke har lest der allerede [:)]:
http://www.ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=312
 
Det er vanlig med brystvegring hos de små, av forskjellige årsaker, men som regel går det seg til etterhvert om man er tålmodig.
 
Håper gutten din snart blir puppeglad igjen![:)]
 
Ellen ville heller ikke ta puppen et par dager mens hun var skikkelig forkjølet; hun begynte å gråte bare jeg la henne ned på siden. Jeg regnet med at det skyldtes den tette nesen og prøvde å gi henne puppen mens hun lå på rygg og jeg hang over henne ([8|] litt merkelig stilling, men hva gjør man ikke for husfreden?). Det fungerte! Heldigvis ga det seg i løpet av et par døgn, etter at vi begynte med saltvannsspray og nesespray for å løse opp snørret (etter råd fra apoteket). Nesepumpe var også et must i perioden, dessuten lot jeg henne få spise og slippe så mange ganger hun gadd i løpet av et måltid. Jeg ville ikke gi henne pumpet melk på flaske, fordi jeg ikke vil at hun skal venne seg til at jeg gir henne flaske; det får være pappaens privilegium når jeg ikke er tilstede (jeg har mer enn nok melk, derfor gir vi aldri tillegg). Håper det løser seg for dere!
 
takker for svar !![:D][:D] Jeg begynner endelig å se tegn til fremgang. Nå har han lukta på puppen ett par ganger (de andre dagene snudde han jo seg og strakk seg så langt vekk som mulig..) og klarer nå å gi han flaske i ammestilling, dvs legger han på ammeputa helt tett mot meg og med puppen bar.. [;)] klarte å bytte ut flaska med puppen ei gang da vi satt sånn,og han halvsov og han smatta seg tydelig fornøyd rundt munnen [:)] tror nok jeg skal få lurt han på igjen etterhvert..
 
Så bra!
Håper alt ordner seg!
Kan forrseten anbefale Red Castle sin bæresele for "puppelokking"
Den er enkel å bære barnet i "ammeposisjon" med.
 
Lykke til!
 
 
MERKELIG!!! Etter at Oskar ikke har villet ha sin nattlige pupp ei gang den siste uka har jeg belaga meg på å kun pumpe framover så lenge jeg orker. Han har vist litt avstandsinteresse, kunne snuse, men det er alt. Så nå i kveld skulle jeg bare klemme ut litt å smøre han i panna med (han er litt tørr) og gjorde det, mens jeg satt å undersøkte og klemte litt mens jeg tenkte at den begynner å bli temmelig geleaktig i konsistensen. (puppen altså)Oskar satt på fanget til mannen min ved siden av meg og fulgte nøye med sa mannen min, så da jeg så opp begynnte han å sutre.. Så jeg tok et fast tak i gutten, og ned på ammeputa med han (som jeg har prøvd utallige ganger) så gikk det!!!! Han tok tak!!!! Jeg er i sjokk!!!!! [:D][:D][:D][:D]  Blir spennende å se framover nå [:)] Kanskje han bare feira 1månedsstreiken for jubileumet..[8D]
 
Så flott!! Får håpe det ordner seg nå. [:)]
 
(Min gutt har ikke hadd skikkelig brystnekt, men har hatt litt vegring et par ganger. Da har det fungert veldig bra å ha puppene bare og la han selv ta initiativ. De kjenner jo lukta og ser puppene og fristes. [:)])
 
[:D][:D]til STOOOOR glede for meg, og til inspirasjon til alle som har streikere.. [:D][:D][:D] kanskje streiken nærmer seg slutten [8|] (selv om tar ingenting for gitt)
....i dag har han ammet 4 ganger til nå!!!!!!!!!!
 
Så fantastisk!!!![:D][:D][:D][:D]
 

 
 
 
 
Back
Topp