Pupper fra helvete..

Håpefull93

Betatt av forumet
Det har virkelig skjedd noe med puppene mine nå den siste uka altså! De er helt forjævlige. Klør noe voldsomt og er vonde. Lurer på om det er at de begynner å gjøre seg litt ekstra klare for å være matfat :p Håper bare det er normalt, at det ikke er noe galt liksom.. flere som merker en forskjell nå fra hvordan de har vært tidligere? Jeg er 32+5

Mine klør litt innimellom men heldigvis ikke ekstremt mye enda!!

I vokseperiode klødde det veldig i brystene pga strekking i hud og alt som skjer :P har hatt det slik med magen også.

Nå lekker jeg litt råmelk og begynte derfor med ammeinnlegg, da begynte det å klø veldig og jeg fikk røde utslett på brystene.

Men jeg får samme type utslett nedentil av vanlige bind, så ikke så uventet at jeg også reagerer på vanlige ammeinnlegg, så nå er det sying av ammeinnlegg på planen :-) foreløbig bare klipt opp litt flanell fra gammelt sengesett og bruker som innlegg :)

Det har virkelig skjedd noe med puppene mine nå den siste uka altså! De er helt forjævlige. Klør noe voldsomt og er vonde. Lurer på om det er at de begynner å gjøre seg litt ekstra klare for å være matfat :p Håper bare det er normalt, at det ikke er noe galt liksom.. flere som merker en forskjell nå fra hvordan de har vært tidligere? Jeg er 32+5

Mine bryster/brystvorter har også klødd og vært vonde til tider (verst nå i 3.trimester). Det har hjulpet veldig å smøre de. Har brukt olje på selve brystet og brystvortene. Merker at det lindrer, at det ofte klør pga huden strekkes eller er tørr. Når brystvortene har vært vonde og harde har det hjulpet å massere de til de er myke igjen. Har også smørt olje på bare brystvortene da det ofte bare har vært de som har flasset eller klødd. Har vel hatt et par ganger hvor ingenting har hjulpet men smøring og massering har lindret litt, men har gått over samme dagen/kvelden. Jeg er 33+3.

Last edited:
Mine bryster/brystvorter har også klødd og vært vonde til tider (verst nå i 3.trimester). Det har hjulpet veldig å smøre de. Har brukt olje på selve brystet og brystvortene. Merker at det lindrer, at det ofte klør pga huden strekkes eller er tørr. Når brystvortene har vært vonde og harde har det hjulpet å massere de til de er myke igjen. Har også smørt olje på bare brystvortene da det ofte bare har vært de som har flasset eller klødd. Har vel hatt et par ganger hvor ingenting har hjulpet men smøring og massering har lindret litt, men har gått over samme dagen/kvelden. Jeg er 33+3.
Aha, kanskje jeg skal prøve å bruke olje på de da! Takk for tips :)

Jeg reagerte på flere typer ammeinnlegg sist, måtte prøve flere før jeg fant noen som funka! Lurer på om Medela sine var de beste for meg.
I vokseperiode klødde det veldig i brystene pga strekking i hud og alt som skjer [emoji14] har hatt det slik med magen også.

Nå lekker jeg litt råmelk og begynte derfor med ammeinnlegg, da begynte det å klø veldig og jeg fikk røde utslett på brystene.

Men jeg får samme type utslett nedentil av vanlige bind, så ikke så uventet at jeg også reagerer på vanlige ammeinnlegg, så nå er det sying av ammeinnlegg på planen :-) foreløbig bare klipt opp litt flanell fra gammelt sengesett og bruker som innlegg :)

Jeg klør også som besatt noen kvelder. Bruker en fet håndkrem som lindrer. Ser jeg flasser noe rundt brystvortene så er tydeligvis tørr. Håper å slippe strekkmerker :)

Mine pupper har ikke vokst så veldig (eller så ser fe bare små ut ift den digre magen), men de klør. Merker at det har dukket opp små sår på begge puppene, så jeg mistenker at jeg driver og klør i søvne.

Det er nok bare huden som strekkes litt. Bare smøre med en fet krem :)

Her har jeg unnslippet strekkmerker på magen men har fått på brystene og låret;)
Jeg forventer at de dukker opp hvert øyeblikk nå siden det klør sånn, ren bonus hvis jeg slipper :) Hadde mye strekkmerker i puberteten og en gang senere når jeg hadde en kraftig vektøkning på kort tid, så jeg er disponert.

Klør ikke denne gangen, men klødde veldig sist. Nå er de blitt så elastiske at jeg merker ikke noe, men gubben mener de er blitt store :hilarious:

Jeg reagerte på flere typer ammeinnlegg sist, måtte prøve flere før jeg fant noen som funka! Lurer på om Medela sine var de beste for meg.

Takk for tips, men har ikke så lyst til å teste masse. Når det var lett å fått sydd opp noen i flanell i ulike tykkelser og passformer, nå skal jeg teste de i bruk finne den oppskriften som passer best for meg av hjemmesydde ;-)

Jeg forventer at de dukker opp hvert øyeblikk nå siden det klør sånn, ren bonus hvis jeg slipper :) Hadde mye strekkmerker i puberteten og en gang senere når jeg hadde en kraftig vektøkning på kort tid, så jeg er disponert.

Er også disponert for strekkmerker, hadde både på hofter og lår før graviditeten. Fått nye på lårene, men ikke hatt på brystene før. Så er nok fordi de har vokst pga graviditeten. Har klødd på magen også men som nevnt ikke fått strekkmerker der så ikke nødvendig at det blir strekkmerker selv om det klør :-) Men hjelper å smøre med noe når der klør :-)

Takk for tips, men har ikke så lyst til å teste masse. Når det var lett å fått sydd opp noen i flanell i ulike tykkelser og passformer, nå skal jeg teste de i bruk finne den oppskriften som passer best for meg av hjemmesydde ;-)
Jeg brukte en cd plate som mal til hjemmesydde ammeinnlegg. Perfekt størrelse :) jeg har sydd noen i bomullsflanell. De virker kjempegode. Holder nå på å strikke noen i merinoullsgarn.

Snapchat-64308938.jpg Snapchat-1640182093.jpg

Fulgte videoer på YouTube, de første jeg sydde ble store flate og vistes godt i bhen, så ville prøve på noen med litt form på så de ligger mer inntil brystet :-) Så får vi se hva som passer best, kommer nok til å bruke alle, men sy opp fler av den passformen jeg liker :-)

Tester litt ulike materialer men har en gammel flekkete nøstebarn genser som har måttet ofre genserlivet sitt, bomullflanellsputevar og litt ullfrotte fra ull på rull :-)

Back
Topp