Pupper. Bare til pynt(?!)

Ingeliten

Betatt av forumet
Sitter her med et lite dilemma som irriterer vette av meg

Jeg klarer ikke berøre puppene mine=P De er jo ekstra følsom nå men jeg har aldri likt det. Har aldri forstått gleden av "berøring" heller. Sambo får ikke lov å ta på, og det er knapt jeg selv får lov=P Jeg syns det er ubehagelig og faktisk vondt.
Problemet kommer jo ikke før til sommeren da. Jeg har lyst til å amme for jeg har lest om alle fordelene barnet har i av det, men tanken på at prinsen skal suge livskiten ut av de flere ganger for dagen gjør meg nærmest kvalm.

Er det noen som har det på samme måte? Og er det noen som vet om en måte å "herde" brystene på forhånd før babyen kommer?

Teit problem?=P

Aldri opplevd, men har igrunn aldri vært spesielt opptatt av brystene mine.. Heller ikke likt spesielt å bli tatt på dem, men amming er jo det mest naturlige i verden, tror det er vanskelig å skal forberede seg på det på noen måte. Kanskje bare prøve å ta det som det kommer? Det er jo bare ubehagelig å amme i begynnelsen så kjenner du knapt at barnet spiser, og du trenger ikke å berøre dem.[:)]
Jeg så meg selv seriøst som ei melkeku, og det føltes IKKE som om det var noen bryster, brydde meg ikke om noen kanskje så dem i ammestarten heller, helt utrolig egentlig.
Jeg bruker forresten nesten aldri bh fordi jeg synes det er ubehagelig og til tider vondt, mange synes jeg er teit for det [8D]

Noen ganger kan brystene mine være utrolig ømme, spesielt etter sex, men også ellers nå i graviditeten.
Noen ganger lurer jeg på hvordan det vil gå når en baby skal "henge" der, får ikke håpe det blir uutholdelig, for jeg vil så gjerne amme. Nå er brystene mine helt grei, men som sagt av og til...

Noen som kan trøste oss med at det vil gå fint? Hehehe...

mitt eneste råd til dere er:

Blir venner med kroppen deres. bli vant til å ta på dere selv. bli kjent med dere selv.

Å amme er kjemåe naturlig. like naturlig som at samboeren deres elsker pupper å rompe å lår å alt ved dere.

det er et tegn på deres fruktbarhet.

NYT DET[:D][:D]

Slapp av det går nok bedre når minien blir født. J

eg er også kjempefølsom på puppene nå, og det var jeg forrige gang jeg var gravid også, så nå gjelder det å ikke komme borti de. På slutten av svangerskapet og etter fødsel gav det seg, og det var ingen problem å amme.

Herding nytter nok ikke, for hvis du blir sår av å amme, så er det nok fordi babyen ikke klarer få skikkelig sugetak, og hvis den ikke klarer det så nytter det ikke at du har herda fra før av.

Jeg fikk såre brystvorter etter 3 mnd, for da begynte jeg å miste melka, og jenta mi hadde det så travelt når hun skulle spise at hun ikke gapte skikkelig opp. Før det hadde jeg ingen problemer, selv om jeg hadde vært veldig følsom før fødselen, og jeg klarte å få henne til å slutte med det, så hadde ingen problemer senere heller.

Dette er nok noe som mest sannsynlig vil komme til deg naturlig når babyen din er kommet til verden, og du kjenner melken sprenger på å barnet begynner å lukte/lete seg frem til godsakene!!![;)]
Og jeg husker jeg også tenkte litt på dette før jeg fikk gutten min, men det er jo ikke slik at de suger skikkelig til, men de stimmulerer slik at melken kommer strømmende!!
Ikke bekymre deg...[;)]

ORIGINAL: Tasseline

mitt eneste råd til dere er:

Blir venner med kroppen deres. bli vant til å ta på dere selv. bli kjent med dere selv.

Å amme er kjemåe naturlig. like naturlig som at samboeren deres elsker pupper å rompe å lår å alt ved dere.

det er et tegn på deres fruktbarhet.

NYT DET[:D][:D]

signerer denne - kjempeviktig og det å få kjenne baby sååå nærme er ubeskrivelig fantastisk

Back
Topp