Pupper - allemannseie

MoJo

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Septembermødre <3
Mailykke 2018
Flere som føler at nå har puppene blitt allemannseie? Ikke sånn at alle skal ta på de :P sånn som med magen da vi gikk gravide. ;) Men føler alle spør "Hvordan går det med ammingen?".
Vel, altså... Hva skal jeg si? Det går jo ikke bra med ammingen. Jeg pumper og gir henne på flaske. Og så lurer de naturligvis på hvorfor... Jo, fordi jeg har så store pupper at melka ikke kommer så lett ut så lillemor sliter såpass med å få ut melka at hun blir sliten og sovner før hun er mett. Dessuten er brystvortene mine formet slik at hun ikke får skikkelig sugetak så jeg har blødende sår på brystvortene mine...... :P
Det er liksom ikke akkurat det jeg ønsker å snakke om med foreldrene til min manns svoger.... :P F.eks. ;)

Huff ja! Amming og pupper er samtaleemne om dagen. Jeg må bruke skjold siden jeg har flate brystvorter, føler hele verden vet dette snart :p Er også veldig sår, så må håndmelke før jeg legger han til, ikke så gøy i offentligheten! Men, men, må man så må man... Det begynner gudsjelov å bli litt bedre, ikke så mye blod og tårer lenger. Til dere som sliter kan jeg anbefale simplex øyesalve! Fikk den anbefalt av helsesøster og den hjelper veldig :)

Det jeg tenker er: spør dem får dem svar deretter, hele sannheten ;) De fleste husker selv hvordan det var.. Nå har jeg fra første fødsel vært veldig åpen for de som spør, syns ikke fødsel og amming skal være tabu å prate om.. jeg selv visste svært lite før jeg fikk førstemann så etter det bestemte jeg meg for at jeg skulle gjøre mitt for at de som lurer skal få svar.. Hvertfall hvordan min erfaring var/er.. :) Første uka med amming er helt j%¤#¤# :p er på min 5.dag nå og jeg biter tenna sammen og tårene spruter til tider.. i en alder på snart 30år :p

Hehe. Ja, her får de sannheten! :P Enkelte har nok angret på at de spurte. Haha :D Er veldig åpen av meg, men syns det er litt dumt at jeg ikke får til ammingen så er litt sårt å snakke om. Spesielt til folk jeg ikke kjenner så godt! :P ;)

Det skjønner jeg, amming kan være et sårt tema, men forhpentligvis går det bedre etterhvert :)

Det skjønner jeg, amming kan være et sårt tema, men forhpentligvis går det bedre etterhvert :)

Ja, håper jeg kan legge pumpa vekk og bare gi henne puppen. Ser ut som såret på den ene puppen snart er grodd hvertfall. Så når det ikke er sår der, jeg har fått amme-nesespray og vesla har blitt sterkere, så bør det jo gå bra! :)

Ja, håper jeg kan legge pumpa vekk og bare gi henne puppen. Ser ut som såret på den ene puppen snart er grodd hvertfall. Så når det ikke er sår der, jeg har fått amme-nesespray og vesla har blitt sterkere, så bør det jo gå bra! :)
Satser på det, lykke til :)

Dette er nr.3 så er litt vant til dette ammestyret. Men synes amming er veldig naturlig.
Jeg har masse melk, men syntes det var litt verre å komme i gang å amme denne gangen. Ble så sår at blodet rant. Det var forferdelig. Så måtte bruke skjold noen dager. Nå har jeg prøvd uten og det går bedre. Men fortsatt litt ømt.

Synes at alle får gjøre som de synes er best når det gjelder amming/flaske. Alle må velge det som er best for seg og drite i alle meninger. Gjør det som funker for deg!

Jeg sier bare at jeg gir flaske pga sykdom.
Om de spør så sier jeg nei det orker jeg ikke diskutere.
Håper de blir flau nok til å ikke spørre meg eller andre flere ganger.

Hehehe, ja spesielt den generasjonen til mamma.... 50 + :P De MÅ vite om jeg har melk til ungen selv :P
Og hakk hodet av meg som har valgt å ikke amme denne ungen heller :P Ammet første, og trivdes IKKE med det, og likte i allefall ikke alle blikk, alle råd, og alle kommentarene :O hjelpes :P Så ammet ikke nr 2, og ikke denne :P

Mamma skulle helst sitte å se ved siden av meg hun når jeg fikk første :O HAT :P

Hehehe, ja spesielt den generasjonen til mamma.... 50 + :P De MÅ vite om jeg har melk til ungen selv :P
Og hakk hodet av meg som har valgt å ikke amme denne ungen heller :P Ammet første, og trivdes IKKE med det, og likte i allefall ikke alle blikk, alle råd, og alle kommentarene :O hjelpes :P Så ammet ikke nr 2, og ikke denne :P

Mamma skulle helst sitte å se ved siden av meg hun når jeg fikk første :O HAT :P

Gravide og nybakte mødre - allemannseie. Hehe. Alle har liksom en mening om alt!

Forstår godt at du ikke var helt fan av å ha moren din sittende rett ved siden av når du ammet. Jeg har tidligere gått for meg selv da jeg ammet og vil fortsette med det dersom jeg får til ammingen igjen. Vil ha ro med babyen min og i samme slengen får jeg litt privacy.

Hehe ja, og jeg får virkelig "jordan" pupper altså når jeg har melkespreng :P De blir virkelig enorme :P Og da vil jeg helst være litt alene :P

Back
Topp