Puppeoperasjon og sykemld

Tullene og meg

Elsker forumet
Skriver kirurgen som utfører operasjonen ut sykemld. eller må jeg ta det med fastlegen?[8|]

Om du får dekket operasjonen av staten får du sykmld av kirurgen, om du betaler selv for operasjonen kan du glemme å få sykmld, hverken av fastlegen el kirurgen.

Om du opererer deg "på gøy" fordi du vil ha større pupper så tror jeg ikke du har rett på sykemelding.

Om det er av medisinske årsaker så vil jeg tro de ordner det der du skal operere[;)]

Om det er elektiv kirurgi (altså privat operasjonf fordi du f.eks vil ha større bryst) og ikke medisinsk indisert så har du vel ikke krav på sykepenger?? Mener jeg har lest at man da må bruke feriedager eller avspasering, evt ulønnet permisjon.. Om det er av medisinske grunner vil jeg tro fastlegen vil gi sykemelding...

ORIGINAL: *Schmoopy*

Om du får dekket operasjonen av staten får du sykmld av kirurgen, om du betaler selv for operasjonen kan du glemme å få sykmld, hverken av fastlegen el kirurgen.

Feil! Kirurgen min spurte om jeg hadde behov for sykemelding da jeg ble operert. Jeg var hjemme i permisjon da, så hadde ikke behov for det. Hadde fått sykemelding i 1 uke hvis jeg hadde hatt behov for det (2 uker hvis jeg hadde hatt fysisk tungt arbeid).

ORIGINAL: Miss Freeze

ORIGINAL: *Schmoopy*

Feil! Kirurgen min spurte om jeg hadde behov for sykemelding da jeg ble operert. Jeg var hjemme i permisjon da, så hadde ikke behov for det. Hadde fått sykemelding i 1 uke hvis jeg hadde hatt behov for det (2 uker hvis jeg hadde hatt fysisk tungt arbeid). Det var på klinikk stokkan i Trondheim.

Det legen gjorde er faktisk ikke lovlig så lenge operasjonen din ikke var medisinsk indisert..

Sakset fra www.nav.no
"Det gis ikke stønad til kosmetiske inngrep som ikke er overveiende medisinsk indisert. Det samme gjelder påregnelige følgetilstander etter slike inngrep, se folketrygdlovens § 5-1 andre ledd. Slike inngrep gir heller ikke rett til sykepenger, se lovens § 8-4 siste ledd. "

Back
Topp