Puppene MINE!

*IdaMor*

Elsker forumet
Føler det er en synd og si dette, men jeg vil ha puppene mine for.meg selv :( gjør så sinsykt vondt og amme :( og brystsprenge kommer rett etter lillegutt er færdig med og spise *snufs* vi har nettopp kontroll veid han og de lurte på om vekta var feil, for før amming veide han 3530 og ettet veide han 3690! Så det er ikke noe mangel på mat.. Men det er sååå vondt! Ingen som kan forklare hvordan det føles. Men nesten som om puppene bli badet i kokende vann *gråter* har lyst til og gi opp. Men synes innerst inne at det ikke blir rett siden jeg har så mye mat :oops:
Blir det bedre? Har ikke tro på at dette blir bedre:(

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ble ett litt suttrete innlegg igjen fra meg, burde vel bytte nick til "frk negativ" :p
Så utrolig mye følelser i sving rett etter fødselen... Merker at jeg ikke takler mye vondt og motgang..

Sånn er det dessverre... Det er vondt å amme i starten, og det er ikke så lett som disse filmene og jordmødrene skal ha det til. Det er hardt arbeid, men det blir bedre! Når dere bare kommer over denne første innkjøringen så blir det bedre!
Er det vondt hele tiden? eller er det før, under eller etter ammingen? Hvor i brystet er det vondt? Med så mye melk som du har bør du kanskje pumpe unna litt før babyen får, slik at han kan klare å ta litt av den feite melka fra begge brystene, ellers kan det fort bli spreng og tette melkeganger. Melkemengden vil stabilisere seg ganske snart og alt vil bli enklere og mindre vondt. Hvis du ønsker å amme så må du dessverre bare holde ut disse dagene,

Og til sist, en stor klem til deg! :)

Sånn er det dessverre... Det er vondt å amme i starten, og det er ikke så lett som disse filmene og jordmødrene skal ha det til. Det er hardt arbeid, men det blir bedre! Når dere bare kommer over denne første innkjøringen så blir det bedre!
Er det vondt hele tiden? eller er det før, under eller etter ammingen? Hvor i brystet er det vondt? Med så mye melk som du har bør du kanskje pumpe unna litt før babyen får, slik at han kan klare å ta litt av den feite melka fra begge brystene, ellers kan det fort bli spreng og tette melkeganger. Melkemengden vil stabilisere seg ganske snart og alt vil bli enklere og mindre vondt. Hvis du ønsker å amme så må du dessverre bare holde ut disse dagene,
det er så og si vondt hele tiden stikker i hele bryste :( så når han suger kjennes det ut som om brystvorta revner *Aaau* værst på høyre side. Var slik med store bror også. Men han ville ikke ha pupp på høyre side. Mens denne karen er glupsk og vil virkelig ha alt! :p ja må vel bare bite tenna sammen :/ skal prøve alt jeg har får og holde ut til melka stabilisere seg! Håper det blir bedre da :)

Been there.......... :( Like før eg gav opp ei stund, kvidde meg til kvar amming! Men beit tennene saman og holdt ut. Det blir bedre etter kvart, men skjønnar kva du føler!!
Stell godt med dei, smør litt mjølk på å la dei luftturka etter kvar amming! Eg brukar óg Purelan salve på. No har eg amma i to veker og det går mykje bedre! Så hold ut! Det blir bedre etter kvart!
Klem :)

Hold ut det blir bedre om det er noen trøst nå:)

Been there.......... :( Like før eg gav opp ei stund, kvidde meg til kvar amming! Men beit tennene saman og holdt ut. Det blir bedre etter kvart, men skjønnar kva du føler!!
Stell godt med dei, smør litt mjølk på å la dei luftturka etter kvar amming! Eg brukar óg Purelan salve på. No har eg amma i to veker og det går mykje bedre! Så hold ut! Det blir bedre etter kvart!
Klem :)
Åh så godt å høre! Jeg biter de sammen! Så full ab hormoner så jeg griner jo når jeg får gode tilbakemellinger og støtte :oops:

Hold ut det blir bedre om det er noen trøst nå:)

Prøver, håper det blir bedre..lite lys i tunnelen nå men :p

Jeg føler med deg! Her kom endelig melka og da i mengder. Hun klarer ikke drikke opp og dermed sprenger det på:( brystvortene er så såre at de blør og flasser:( au! Så her renner tårene titt og ofte:(

Det blir bedre, det vet jeg fra sist;) da er amming bare kos;)

Må bare si d ersupert du står på å ikke gir opp:)
Men man skal være litt obs brystbetennelse/tette ganger. Kan bli svært vondt så om du har en ammeklinikk i nærheten så skader ikke et besøk der..
Men har også hatt det som du beskriver, dog i korte perioder. Denne gangen er d bedre og jeg har en pumpe jeg bruker så d ikke blir total spreng. Greit å fryse ned litt overskudd så har man i reserve:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Jeg hører til et annet forum, men så overskrifta di. Smertene du beskriver kan høres ut som de jeg hadde en gang det viste seg å være en soppinfeksjon. Snakk med helsesøster, for hvis det er dét går det an å få ordna opp i det! Uansett, lykke til!!!

Sent from my HTC Desire S using BV Forum

Jeg hører til et annet forum, men så overskrifta di. Smertene du beskriver kan høres ut som de jeg hadde en gang det viste seg å være en soppinfeksjon. Snakk med helsesøster, for hvis det er dét går det an å få ordna opp i det! Uansett, lykke til!!!

Det spurte de meg om på barsel faktisk. Hva gjør man for å få vekk det da?

Da får du canesten eller noe lignende og så behandler du både deg og barnet som foreskrevet. Etter det blir opplevelsen av ammingen noe HELT annet. (Jeg gikk fra å ha lyst til å slenge ungen fra meg, til å faktisk kose meg og skjønne hvor lettvint det er å ha med seg babymaten serveringsklar overalt til enhver tid:)) Lykke til:)

Da skal jeg værtfall finne ut om det er det! Kan ikke sjønne det skal være SÅ vondt :/

Back
Topp