Puppene KLØR!

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Altså, fra morgenen idag av og utover hele dagen idag, så har jeg opplevd at puppene klør noe så innmaaari. Stort sett bare der det er vanlig hud, altså ikke der det er brystvorte(r). Men altså. Det er til å bli helt sprø av.
Kjennes ut som jeg går med sagspon i BH'en liksom.. Problemet er bare at det er der selv nå uten BH under dyna!

Noen andre som har hatt det sånn? :o Begynner å bli helt øm i huden av å klø tilbake også. :(

Ikke jeg. Høres ille ut. Bestill tid hos lege viss det ikke går over.

Kan være det er noe strekkmerker på gang? Har de vokst mye? Smør deg med en skikkelig fet krem, evt olivenolje og se om det hjelper?

Har hørt at magen kan klø noe grusomt når den vokser, kanskje det samme hvis puppene vokser? Min venninne sa at det eneste som hjalp på magen var å smøre med fet krem flere ganger om dagen.

Kanskje jeg må prøve å smøre på noe! De har blitt større ja. Håper ikke jeg får strekkmerker :(

ImageUploadedByBV Forum1438420422.343433.jpg

Jeg brukte denne kremen i forrige svangerskap. Kjempedeilig! Smurte magen, puppene og øverst på lår/hofte hver kveld. Lindrer kløen synes jeg i alle fall. :)

Arh, den følelsen husker jeg fra mitt forrige svangerskap! :P
Det er fordi de vokser og er helt ufarlig hvertfall, bare veeeldig irriterende!! ;)
Den kremen som er bilde av over brukte jeg også litt av. Veldig god, men får man strekkmerker så hjelper nok ikke en krem likevel :). Det er ikke det øverste laget av huden som "ryker" dessverre. Men å smøre seg kan nok hjelpe mot kløen, man blir jo ekstra tørr :)

Lurt å holde kostholdet innenfor normalen så slipper du unødvendig vektoppgang, det ga meg strekkmerker på magen O_o :D

Arh, den følelsen husker jeg fra mitt forrige svangerskap! :P
Det er fordi de vokser og er helt ufarlig hvertfall, bare veeeldig irriterende!! ;)
Den kremen som er bilde av over brukte jeg også litt av. Veldig god, men får man strekkmerker så hjelper nok ikke en krem likevel :). Det er ikke det øverste laget av huden som "ryker" dessverre. Men å smøre seg kan nok hjelpe mot kløen, man blir jo ekstra tørr :)

Lurt å holde kostholdet innenfor normalen så slipper du unødvendig vektoppgang, det ga meg strekkmerker på magen O_o :D

Ja, strekkmerker er gjerne arvelig også. Her har hverken mams, søs eller jeg fått strekkmerker. Men man kan nok til en viss grad forebygge at den øverste huden sprekker opp ved å ha nok fukt. Ellers er jo strekkmerker dypt i huden, dessverre. Jeg brukte den bare med tanke på komforten egentlig. Og så er den uten parfyme og sånn. :)

Ja, strekkmerker er gjerne arvelig også. Her har hverken mams, søs eller jeg fått strekkmerker. Men man kan nok til en viss grad forebygge at den øverste huden sprekker opp ved å ha nok fukt. Ellers er jo strekkmerker dypt i huden, dessverre. Jeg brukte den bare med tanke på komforten egentlig. Og så er den uten parfyme og sånn. :)

Veldig deilig krem :)
Jeg troor jeg hadde unngått strekkmerker om jeg hadde klart å gått forbi kjøleskapet av og til :P
Denne gangen er jeg heldigvis litt mer bevist så krysser fingrene :)

Skal skaffe meg den kremen dere skryter så av her :)
Huff, ja ang å gå forbi kjøleskapet. Lettere sagt enn gjort når man er så fyyysen hele tiden :(

Sniker litt... Det er fordi huden strekkes når de vokser. Samme hvis magen klør. Smør med en god krem :)
Anbefaler la roshe possay lipkar baume ap+

Back
Topp