PuppeGuri

IBT

Blir kjent med forumet
Hei!

Jeg har ei datter på 8 mnd. Har prøvd å tilvenne henne på grøt, smoothie, brødskive og div siden hun var 5 mnd, men hun nekter. Noen dager kan jeh få i henne en kvart porsjon grøt hvis jeg er heldig. Hun drikker litt vann av flaske, men ikke melk, verken morsmelk eller mme. På natta har hun den siste tiden våknet alt fra 6-8 ganger, noe som har resultert i at jeg har tatt henne over i senga mi og hun har fått pupp og sovnet igjen. Nå begynner jeg å bli så sliten og er litt rådvill på hva jeg skal gjøre. Har to barn fra før og de har aldri vært sånn, så har ikke noen erfaring heller.. Gode råd mottas med stoor takk!!

Vår var også slik, ville ikke ha noe særlig med fast føde før hun ble nesten året. Hun fikk mm på flaske da, men ellers ganske likt.
Jeg tilbød henne alltid fast føde først, og så fikk hun melk etterpå.

Grøt og brødskive likte hun ikke noe særlig. Så ble mest middag, grønnsaker og frukt, gjerne med oppmalte og kokte havregryn eller hirse oppi. Hun spiste så mye hun ville ha, og så fylte vi på med melk.

Vår likte godt å spise selv. Så brød, frukt, kokte grønnsaker o.l. spiste hun selv fra 7 måneder. Satt i tripptrapp stolen sin og tygde litt brød, litt kokte gulrøtter og litt myk frukt. Da spiste hun mer enn med skjemating. Men fortsatt melk etterpå. Da under nærmet seg året og klarte bedre å spise selv spiste hun mer og mer fast føde og mindre melk. :)

Back
Topp