Puppegal/ekstremt sutte behov

Moshi girl

Elsker forumet
Mailykke <3
Er kun på dag 5, men lurte på om andre har råd/erfaringer med det samme.

Vesla har et ekstremt sutte behov og jeg har rikelig med overskudd av melk. Så ho henger i puppen hele tiden hun er våken fordi hun vil sutte, og blir sur når det kommer melk, som gjør at hun gisper etter luft og skal ha pupp, slipper tak når melken kommer og på nytt igjen flere ganger

Dette gjør slik at hun får mye magevondt og gulper ekstremt mye siden magen blir fullstendig overfull

Har andre det likt?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sniker fra juli :)
Du har prøvd med smokk eller? Høres ut som hun er flink nok til å begynne med smokke om behovet er såppas :)

Sniker fra juli :)
Du har prøvd med smokk eller? Høres ut som hun er flink nok til å begynne med smokke om behovet er såppas :)

Nei, jeg har ikke tørt det siden sykehuset sier at etter 2 uker er det ok pga sugeforvirring osv. Men suttebehovet er ekstremt og det virker som det er roten til all vondter og gulping siden hun blir så altfor altfor mett

Hei :-) min er også bare 5 dager og vi har begynt med sutt, har det HELT likt som deg. Jordmor på sykehuset sa at det var helt i orden så lenge jeg følte amminga gikk fint. Men hvis han forandret sugeteknikk måtte vi bare fjerne sutten en stund.

Derfor vi heldigvis har smokken :)
Greit å avlasta tittsa litt innimellom :p

Her også vil hun ha hele tiden..... Hun bare spytter ut smokkene vi har prøvd. Her er det dag 12.....

Sent from my iPhone using BV Forum

Derfor vi heldigvis har smokken :)
Greit å avlasta tittsa litt innimellom :p

Tittsa har ikke noe i mot det, er magen hennes jeg tenker på og gulpingen

Her fikk vi beskjed om at hvis vi syns amminga gikk bra så kunne ho få smokk. Men ikke for mye og for lenge av gangen.. Nok sutting på en smokk kan erstatte ett måltid og kan da gjøre at ungen ikke går opp i vekt som den burde..

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster: 13.05.2014

Prøvde ut tipset jeg fikk fra sykehuset om å bruke lillefingeren, for å få henne rolig i den værste mageknip perioden i natt, og det fungerte supert :D

Min har/hadde også ekstremt suttebehov og gikk opp 200g etter fødsel på 4 dager. Derfor fikk jeg klar signal fra jordmor om å bruke smokk etter måltider. Han spytter den ut etterhvert og er sulten så det funket fint her

Vår første hadde et ekstremt sugebehov, så der satt smokken som støpt den dagen vi kom hjem fra sykehuset... Ikke noe problem med amming for det.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har også en med stort suttebehov fra fødselen av. Hun her havnet på nyfødt intensiv pga en sykdom , men der ga de smokk når hun var 1 døgn. De sa at så lenge hun suger som hun skal når hun pupper så gjør det ingen verdens ting med smokk. Barnet blir gjerne mer rolig og smokken trenger jo ikke ble brukt hele tiden. Heller smokk enn å bli brukt som smokk selv i det lange løp.

Min lille pike ❤️

Jeg har ikke nok melk, men ammer ofte. Vi brukte smokk fra dag 2. Livredd for å få kjeft, men flere av jordmødrene sa det var greit, og en oppmuntra faktisk til det. Så lenge hun ammer ordentlig når hun faktisk er sulten er det ikke noe problem.

Vi fikk riktignok smokkeforbud i går, men det er fordi vi skal være veldig obs på sultenhets-tegnene, fordi han ikke går opp i vekt. Så det har ingenting med sugingen å gjøre.

I ditt tilfelle ville jeg garantert anbefalt smokk. Det er bedre enn at hun får kolikk!

Et lite tips får å få baby til å ta smokk. Dypp smokken i sukkervann:) funka her ;)

Var ikke noe problem å få henne til å ta smokk, så den onde sirkelen er brutt :D

Vår har også et stort sutte og kosebehov. Her har vi også smokk, vi var heldige og fikk en kjempefin en fra nyfødtintensiven. Fungert veldig godt her :)

Back
Topp