puppedamer

aljoba

Glad i forumet
får de små pupp i forbindelse m hvert måltid? elr er d noen som gir feks bare morgen og kveld? får de da mme i stede?

jeg gir pupp etter hvert måltid, mn d er ikke alltid han vil ha...de fleste gangen vil han ha, og han drikker til han nesten sprekker...er helt stappa! [;)] 

når skal man begynne å trappe ned litt, elr går d av seg selv?

Jeg ammer litt i hytt og pine. [:)] Av og til i forbindelse med måltidene og av og til ikke.
Ja, du kan gi mme på dagen. Husker ikke hvor gamle de er når de kun ammes morgen og kveld, men jeg vil tro det er når de kan drikke vanlig kumelk eller spå dagen..? Altså 10-12 mnd alder.

jeg lurer og for her ammes d til hvert måltid. men i d sisste så er han lite intresert, og bare biter!! han beit med til blods her om dagen. var vondt:P heh..

her ammes det morgen før vi står opp, etter middagen om han vil ha og før han legger seg, så har trappet litt ned ja.
han sluttet selv med mm etter lunchmåltidet og da vi var på hs spurte jeg om jeg skulle prøve å gi han litt mme istede men det mente hun ikke var nødvendig. selv om jeg også snart kutter ut mm etter middagen trengte jeg heller ikke begynne med mme, bare gi vann til maten istede. så lenge jeg ammet han to ganger og dagen og han får to store posjoner med grøt var det ikke nødvendig med mme sa hun. men hvis jeg skulle kutte ut morgen eller kveld også kunne jeg gi mme[:)] 
blei langt men håper du skjønte hva jeg mente[:)]

ammer til morgen og kveld fast. prøver etter lunsj og etter middag, men er som regel lite interresse for det da...[:-]

Vil som regel ikke ha så mye på dagen.. Får morgen og kveld,og ofte vil hun ha litt før hun skal sove hvertfal første luren,avogtil andre og... Men tuppa spiser fortsatt hvertfall 1 gang om natta... Har ikke blitt til noe avvenning enda,vært litt sykdom og tenner og sånn.. Håper det går seg til!!![8|][:)]

Her var planen at det skulle puppes i forbindelse med måltid, men har blitt ca midt i mellom måltid så langt. også spiser han noen runder etter sengetid da [8D] 2 ganger før jeg legger meg og 2 ganger etter er standarden, men hender han dropper et måltid, eller legger til noen.

Her ammes det som mellommåltid! Han får fast føde kl 9,13 og 17... Han legges kl 18, så da får han også pupp som siste måltid. Han får også en gang om natten! [:)]

Eg amme om morgen når han står opp, så får han pupp når han ska ha sin første kvil, så får han pupp mitt på dagen åsså får han pupp på kvelden itte grøten!
Han får jo alltid vann te måltidene, å han drikke godt med vann o [8D]

Her har han ikke tid til pupp lengre... vil bare ha på morgenen/natta....
Gir ikke mme, bare vann...

han får som regel mellom litt mellom hvert måltid, men det er ikke altid han vil ha lengre. og så prakker jeg puppen på han i ny og ned når jeg får spreng! ja.. jeg får faktisk spreng ennå!

Tilbyr pupp før hvert måltid. Noen ganger vil han ha mye, andre lite eller ingenting. Da går jeg bare over til maten. I tillegg får han frokost, kvelds og nattmat som bare er melk. Aner ikke hva som er normal nå eller om det går seg til. Bare lar mini styre litt nå[:)]

ORIGINAL: MaMilis

han får som regel mellom litt mellom hvert måltid, men det er ikke altid han vil ha lengre. og så prakker jeg puppen på han i ny og ned når jeg får spreng! ja.. jeg får faktisk spreng ennå!

Er likedan her. Men jeg ammer masse på nettene enda[&:]

Jeg ammer litt i hytt og pine. Av og til i forbindelse med måltidene og av og til ikke.

Samme her.

Jeg ammer stort sett etter hvert måltid, fordi hun gjerne vil ha, men prøver å kutte ut etter middag, og bare gi vann da etter anbefaling fra hs. Hun er en typisk "puppejente" og vil noen ganger ha mm før lunsj også.. Er litt skeptisk til hvordan det skal gå med avvenning egentlig, men vi må begynne å trappe ned snart, "plutselig" skal jeg på jobb igjen, og tror ikke vi gidder å styre med ammepauser midt i arbeidstiden....

Jeg ammer rett før vi står opp av senga om morgen, av og til rett før første lur og alltid etter han har sovet lur. Han sover to ganger om dagen. Så får han pupp rett før han blir lagt om kvelden. Innimellom får han en liten kosetår innimellom dette også. Han drevet og spist 2-3 ganger om natta og, men i natt som var skulle jeg sjekke hvordan han takla pupppenekt, og da fikk han bare mat en gang[;)] Så kanskje jeg kan trappe litt ned på nattmåltider snart[8D]

Jeg ammer 4-5 ganger i løpet av døgnet som mellommåltid og tre ganger om natta-så det blir en del amming...7-8 ganger.
Han spiser to grøt måltider, middag og får en fruktmos.

Han er forsatt glad i melken sin- så jeg tar det rolig. Venter til han selv begynner å snu hodet. Jeg tror etterhvert at det blir mindre og mindre..

Regner med at det trapper mer nedover når han er rundt 10 mnd..kanskje bare morgen og kveld.
Jeg må bare snart prøve å avvenne han å spise om natta. Han legger seg 7 får grøt og pupp, men likvel vil han ha pupp rundt 23-igjen rundt 03 og rundt 06..
Det begynner å bli slitsom, han har ikke behov for sååå mye..

Back
Topp