Puppeavhengig sønn

Majk1

Elsker forumet
Har en sønn som er veldi puppeavhengig for tida. Nekter å sovne uten puppen i munn.

Han tok flaska inntil for tre ukers tid siden, da overnatta han hos svigermor - det er første gang vi har vært borte fra han ei hel natt.
Og siden da har han nektet å ta flaska. MME får han plutseli brekninger av...

Begynner å bli litt lei av å måtte fram med puppen i tide og utide. Kunne nemlig tenkt meg å trappe ned litt på amminga...

Er det noen snille sjeler her som har råd om hvordan jeg skal få han til å ta flaska igjen?

dytt[:)]

ingen som har vært borti samme problem som har nå forslag? [&o]

dytt [8|]

har desværre ikke vært borti det sjøl da jentungen min sjøl trappet ned og hellere ville ha flaske[8|]

grusse glück!

Datteren min var også slik rundt den alderen. Jeg opplevde også det som slitsomt, men det går over! Det er veldig vanlig at de vil ammes oftere dersom de f.eks. får tenner. Du sier at sønnen din vil ha ekstra mye på natten. Det er veldig vanlig at de er urolige på natten når det kommer til tenner... Ellers opplevde jeg det veldig ille rett før hun fylte året. Det tror jeg var fordi det skjedde mye motorisk. Hun sugde i kanskje et par minutter, og det var det..

Synes ikke det er grunn til å trappe ned ammingen enda jeg da, han er jo bare syv måneder[:)] Tenk deg alle fordelene både du og sønnen din har med amminga..

ORIGINAL: Cornelia80

Datteren min var også slik rundt den alderen. Jeg opplevde også det som slitsomt, men det går over! Det er veldig vanlig at de vil ammes oftere dersom de f.eks. får tenner. Du sier at sønnen din vil ha ekstra mye på natten. Det er veldig vanlig at de er urolige på natten når det kommer til tenner... Ellers opplevde jeg det veldig ille rett før hun fylte året. Det tror jeg var fordi det skjedde mye motorisk. Hun sugde i kanskje et par minutter, og det var det..

Synes ikke det er grunn til å trappe ned ammingen enda jeg da, han er jo bare syv måneder[:)] Tenk deg alle fordelene både du og sønnen din har med amminga..

Han blir 8 mnd i mårra. Tenker ikke slutte å amme fullstendi, men savner litt følelsen av å kunne gjøre noe uten å være avhengi av å måtte hjem å amme. Skal egentli på utdrikningslag til min svigerinne neste helg - men sånn som ståa er nå så kan jeg ikke. Er for langt unna hjemme til at jeg kan dra hjem å amme.

Høres ut som en sannsynlig forklaring at det kan være tenner - trur fortenna oppe er på vei ut ganske snart...

Takk for svar [:)]

Vis du vil han skal drikke mme så må IKKE du gi han det pga at han kjenner lukta av deg jeg sleit med det at jenta mi ikke ville mme helt til svigermor passet henne en dag så drakk hun som bare det av flaska og hun også drev med den brekningen...

ORIGINAL: vanes

Vis du vil han skal drikke mme så må IKKE du gi han det pga at han kjenner lukta av deg jeg sleit med det at jenta mi ikke ville mme helt til svigermor passet henne en dag så drakk hun som bare det av flaska og hun også drev med den brekningen...

Vi er flere som har prøvd - har prøvd selv ja, men uten hell.
Pappa'n har prøvd, min mor har pøvd, svigermor har og prøvd (og da var ikke jeg hjemme)...

ORIGINAL: Majk1

Pappa'n har prøvd, min mor har pøvd, svigermor har og prøvd (og da var ikke jeg hjemme)...

Kan du ikke pumpe deg da? Og dersom hun ikke tar flaske, har du prøvd forskjellige type flasker? Vi også sleit veldig med at hun ikke ville ta flasken. Endte med å bytte flaske, og da gikk det bedre!

Kan du ikke pumpe deg da? Og dersom hun ikke tar flaske, har du prøvd forskjellige type flasker? Vi også sleit veldig med at hun ikke ville ta flasken. Endte med å bytte flaske, og da gikk det bedre!

Har prøvd forskjellige typer flasker, forskjellige tutter, tutkopp - ja - det meste er prøvd.

Kan jo prøve å pumpe meg å gi - for å se om de hjelper ja [:D] Men tror ikke jeg har nubbsjans til å skvise ut mm for et helt døgn...[8|]

Hei hei. har dessverre ikke noan gode råd til deg.[:(].... Jeg sliter med akkurat det samme problemet selv. Sønnen min er åtte mnd. Og det er bare puppen som gjelder!!!! Jeg tror rett og slett at vi har vært for sene med og gi han flaske. Han bare nekter og ta flaske. Det blir spennende i morgen, for da skal vi ha barnevakt fra klokken to til klokken tolv. (VI skal i 30 års lag på båt tur,så har ikke mulighet til og dra hjem og amma han)Gruer meg litt, men må bare satse på at det går bra. De siste dagene har jeg prøvd ivrig og gi han  vann i tutekopp, og faktisk i går og i dag har det gått litt bedre[:)] Kanskje du skal prøve det litt mer?? Øsker deg masse lykke til!!![;)]

ORIGINAL: joshy

Hei hei. har dessverre ikke noan gode råd til deg.[:(].... Jeg sliter med akkurat det samme problemet selv. Sønnen min er åtte mnd. Og det er bare puppen som gjelder!!!! Jeg tror rett og slett at vi har vært for sene med og gi han flaske. Han bare nekter og ta flaske. Det blir spennende i morgen, for da skal vi ha barnevakt fra klokken to til klokken tolv. (VI skal i 30 års lag på båt tur,så har ikke mulighet til og dra hjem og amma han)Gruer meg litt, men må bare satse på at det går bra. De siste dagene har jeg prøvd ivrig og gi han  vann i tutekopp, og faktisk i går og i dag har det gått litt bedre[:)] Kanskje du skal prøve det litt mer?? Øsker deg masse lykke til!!![;)]

Vi har gitt Jonas flaske innimellom siden han va ca 1 mnd gammel, rett og slett for å slipp å slit med å få han te å ta flasken senere... Å du ser jo hva som skjedde her...[8|]

Får nok bare fortsette og prøve ja, håper det snart ordner seg for oss begge... [:)]

Godt og høre for meg. Trodde kanskje han ikke tok flaske fordi vi prøvde for sent,men da er det nok ikke derfor[8|]¨

Har prøvd forskjellige typer flasker, forskjellige tutter, tutkopp - ja - det meste er prøvd.

Kan jo prøve å pumpe meg å gi - for å se om de hjelper ja [:D] Men tror ikke jeg har nubbsjans til å skvise ut mm for et helt døgn...[8|]

Har du prøvd mam sine tutter? De er litt mer formet som en brystvorte, nemlig litt flatere enn andre tutter. Disse tuttene passer helt fint til avent sine flasker også. Pumping hjalp mye her hvertfall. Fikk ikke ut mange ml med manuell pumpe jeg da, men dro på apoteket for å låne en elektrisk, og du aner ikke hvor mye melk som kom[:)] Jeg ville nok prøvd å pumpe meg litt, for bare å prøve å gi på flaske. Det kan hende det blir annerledes da..

Jeg må si at jeg mesunner dere litt jeg. Julian nekter plent å ta puppen. Har holdt på i over en uke nå [:(] Han var sulten i går så mens pappan lagde melk putta jeg puppen i munnen hans og han hadde den der. Var overlykelig jeg at han hadde puppen i munnen, men han sugde ikke [:(] 

Back
Topp