Puppe-kløe?? SE HIT!

Mialille

Forumet er livet
DET KLØØØR!
Og det klør i hele brystpartiet. Og det bryne på venste pupp, der e huden begynt å flasse, av kløe.. Æ blir gal!!

Hadde det ikke sånn sist. E det flere som e plaga med akkurat det??
Eller burde æ ta kontakt med jordmor angående svangerskaps-kløe?

Jeg klør. Leste at detville hjelpe å smøre seg med fet krem. Stod også at man kunnebruke hvit-vask, men selges det lengre?

Tror de har det på apoteket. Jeg sliter med tørr hud og litt kløe. Jeg smører mage og pupper hver kveld og av og til morgen, det hjelper veldig. Spesielt på klørne på magen. Bruker fet krem fra apoteket.

Skal prøve det ut da, før æ tar kontakt. 
Det e esktremt. Æ brette frem overalt for å klø nemlig, selv om æ vet at æ ikke skal klø, det gjør det verre. 

Sit akkurat med same problemet sjølv. Kleier så eg held på å bli sprø på venstre pupp:( Eg har prøvd å smøre med masse krem for har haurt det skal virke, men med meg begynner det gjerne å kleie igjen med en gang kremmen har tørka inni på en måte. Kanskje eg skal prøve med kvitvask da? Meinar på dei selger det enda, for er mange som brukar det mot vannkoppar har eg haurt. Men er kanskje greit å nemne med jordmor angåande svangerskapskløe ved neste besøk uansett så får du profesjonelt råd også:)

Jeg holder kløen i sjakk med en god krem kjøpt på apoteket. Huden strekkes jo veldig, i tillegg til at det er vinter og kaldt. Håper du finner noe som hjelper, det er forferdelig å klø :(

Jeg klødde mye før, men så begynte jeg med strekkmerkekrem fra Dr.Greve fra Apotek1. Smører puppa og magen hver kveld, og det hjelper det.. Hvis jeg glemmer en kveld klør det like forferdelig igjen..

Har heldigvis fet krem i hus, da lillemor her har atopisk eksem. Så skal stjele litt fra tuben hennes, før æ kjøpe nåkka arna. :)

Skal ikke til jordmor før 8. mars, så om det ikke blir bedre, så tar æ nok kontakt før den tid. Det e jo en evighet til, en hel måned jo. :P 

Svangerskapskløe begynner som regel inne i håndflatene eller under føttene.

Husk at huden på brystene og rundt strekkes nå, siden det vokser, pluss at det er vinter og tørr luft. Prøv å smøre deg inn med babyolje etter en dusj, og bruk bare parfmefrieprodukter. Jeg har perioder der jeg ikke kan bruke min egen parfyme, fordi det irriterer huden på brystkassa...

Helosan!!!! Use it! Nesten beste kremen i hele verden til ALT! Eneste kremen jeg bruker forsåvidt ;p Jeg blir så tørr på hendene at jeg sprekker, så jeg har en sykt feit nattkrem og som ikke inneholder vann, så den er ufattelig drøy ;p

Uansett; jeg fikk noen nupper under brystene som jeg klødde meg ihjel på. De var egentlig bare litt rød, men om jeg klødde (noe som er umulig å motstå, spesielt når man har en cm lange negler som er digge å klø med! Og man klødde i søvne...) så blusset det opp og ble lilla og smertefullt :( Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre, gikk slik i noen uker, før jeg i ren frustrasjon smurte på helosan. Gjorde det hver morgen og etter jeg hadde dusjet og om kvelden, og det var borte på under en uke :) Helosan er det man vanligvis får av seriøse tatovører i Norge. Tror ikke Norge har Curel eller Aquaphor, men det skal jeg ikke si med absolutt sikkerhet ;p

Mortania skrev:
Helosan!!!! Use it! Nesten beste kremen i hele verden til ALT! Eneste kremen jeg bruker forsåvidt ;p Jeg blir så tørr på hendene at jeg sprekker, så jeg har en sykt feit nattkrem og som ikke inneholder vann, så den er ufattelig drøy ;p

Uansett; jeg fikk noen nupper under brystene som jeg klødde meg ihjel på. De var egentlig bare litt rød, men om jeg klødde (noe som er umulig å motstå, spesielt når man har en cm lange negler som er digge å klø med! Og man klødde i søvne...) så blusset det opp og ble lilla og smertefullt :( Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre, gikk slik i noen uker, før jeg i ren frustrasjon smurte på helosan. Gjorde det hver morgen og etter jeg hadde dusjet og om kvelden, og det var borte på under en uke :) Helosan er det man vanligvis får av seriøse tatovører i Norge. Tror ikke Norge har Curel eller Aquaphor, men det skal jeg ikke si med absolutt sikkerhet ;p

Helosan får du kjøpt på felleskjøpet. Passende nok er det bruk som spenekrem på kuer

Back
Topp