puppe-avvenning

humletumle

Forelsket i forumet
sikkert mange av dere som har skrevet mye om dette. Jeg har prøvd å scrolle for å se om det er skrevet om det i det siste, men nei..[:)]

så da spør jeg da:
noen som har tatt kampen? hvordan gjorde dere det?

jeg begynte i går natt. føler det gikk bra. men han gråt litt en times tid i senga. (ikke hysterisk, men han var trøtt og ville nok at jeg skulle ta han opp for pupp).
ga han vann av og til og dyttet inn sutten når den kom ut og la dyna over han.
står dere ved sengen hele tiden, for å vise at dere er der, eller ligger dere i senga og hører på. jeg gjorde litt begge deler, men føler liksom det ble litt halveis da, på en måte[8|]

..fant nemlig ut i natt, at NÅ ER DET NOK! [:)] så jeg var ikke helt forberedt på hvordan jeg skulle gjøre dette.

håper bare jeg kan sove en hel natt snart.

Takk for at dere leser...og kanskje svarer[:)]

Gir du pupp på dagen? Annen mat?

Er det snakk om å slutte helt?

Beste med å avvenne puppem er på dagen først.. så slutte på kvelden tilslutt...for det er da det er mest kos for de med pupp...

Jeg ga mindre å mindre pupp på dagen når hun fikk grøt og middag...lurte inn flaske måltid i stede.. Å så gikk jeg over til kun pupp på kvelden før hun l seg å på natta... Å detetter over på flaske før hun la seg i sengen.. å så flaske på natten... Litt etter litt så ble d slutt på puppen...

De er veldig glad i den kosen som følger med puppen..så jeg ville tatt det litt etter litt...ikke bråslutte...

Her ser det ut som har fiksar biffen sjølv.
Puppa fleire gangar om dagen leeeeenge, men no i det siste har det stort sett kun vore på morningen og kanskje ein gong iløpet av dagen.
Det er nok ikkje så mykje meir og hente.
Dei siste dagane har han kun ete på morningen.
Men han får mange andre måltid i tillegg da..
9-graut
12-flaska
15-middag
18-graut
19.30-flaska, så natta..

Savna litt den kosen sjølv, men han har jo ikkje tid lengre. Det går fort sakte - er for lite futt i de.
Akk å ve.. er vel berre å innfinne seg med at han blir stor fortare enn svint :-O

det er bare snakk om avvenning med natt-puppingen[:)] når han kommer i senga til meg på morgenen får han[:)] på dagtid er det skjelden han får pupp mer.

det gjør seg egentlig selv, i og med at jeg nesten ikke har mer melk igjen. han sover av og til natten igjennom uten og våkne, så jeg tror ikke han er så innmari sulten. men når han våkner på natta, virker det som at det er kosen han vil ha. når jeg har tatt han opp for pupp da, har han ikke ligget lenge, før han finner ut at der ikke er noe eller at han ikke vil mer. så da tenker jeg at det bare er å avvenne.
Planen er å ha han over på egen rom ganske snart, og da er det fint at han kan sove hele natten.

Back
Topp