Puppa mine

to_gullgutter<3

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Sier bare au!! I debatten om å amme andres barn tenkte jeg at det ville ikke jeg gjort. Men skulle gladelig ammet 20 andre unger for å bli kvitt denne sprengen! Klarte bare å pumpe ut 100 ml og det hjalp ingenting. Blæ

Har det skikkelig vondt selv, har ikke melkespreng lenger fordi han lille bare drikker og drikker. Men vondt er det! Det første dagene la jeg ikke merke til smerten ved brystene fordi jeg hadde så vonde etter rier at jeg ikke kunne tenke klart engang.
Når det sluttet å gjøre så vondt(bare blitt mildere men fortsatt der) så merket jeg smertene i puppene.
Gruer meg så utrolig til å amme, men det blir jo bare verre jo lengre jeg utsetter.

Forresten vet noen hvor lenge det skal gjøre vondt?

Sent from my iPhone using BV Forum

Min ene er vond. Jeg teller ned dager til det blir bedre, men det er vanskelig når man ikke veit hvor lang tid det skal ta :rolleyes:

Sier bare au!! I debatten om å amme andres barn tenkte jeg at det ville ikke jeg gjort. Men skulle gladelig ammet 20 andre unger for å bli kvitt denne sprengen! Klarte bare å pumpe ut 100 ml og det hjalp ingenting. Blæ
Jeg fikk et tips jeg syns funka kjempegodt mot spreng: ta en bleie per pupp og fyll med varmt vann fra springen. Så varmt som du klarer ha mot huden. Bleia danderes fint over puppen. Kan være lurt med håndkle i fanget og oppå bleia igjen hvis det renner, men selv fylte jeg ikke så mye at det rant. La bleia ligge og varme puppen i 20 minutter før amming. Dette syns jeg lindra veldig, samt gjorde amminga fra full pupp mye greiere. Jeg prøvde også først å pumpe, men det var ikke så heldig skjønte jeg etterpå. Fikk ikke ut noe særlig, det føltes ikke noe bedre etterpå, og det bare økte produksjonen..

Ikke pump ut melken med pumpe, prøv å maser den ut. Om du pumper vil det trolig kun komme mer :)

Sent from my iPad using BV Forum

Ikke pump ut melken med pumpe, prøv å maser den ut. Om du pumper vil det trolig kun komme mer :)

Jeg vet, det er en ond sirkel :( men jeg må pumpe, klarer ikke få ut med hånda og jeg har klumper og litt rødt. Vil ikke ha betennelse! Prøver å bare pumpe når ekg absolutt må, våkna i natt av spreng da var jeg helt nødt:(

Jeg vet, det er en ond sirkel :( men jeg må pumpe, klarer ikke få ut med hånda og jeg har klumper og litt rødt. Vil ikke ha betennelse! Prøver å bare pumpe når ekg absolutt må, våkna i natt av spreng da var jeg helt nødt:(
Off, husker hvordan det var, måtte til med pumpa av og til jeg også ;)

Det er heldigvis litt bedre i dag! Lillegutt er 6 dager og litt mer glupsk enn de første dagene :-) nå klarer han akkurat å spise bort det værste sprenget, og jeg gir han fra samme pupp 2 ganger før jeg bytter så han skal få litt av den fete melka og ikke bare formelk :-)

Back
Topp