Pupp som smokk??

Anniken S

Forelsket i forumet
Hmm.. Hvor skal jeg begynne? Har tenkt så lenge på å skrive til dere, men pga "ny" babyverden så har jeg ventet litt.. Så har det bare hopet seg opp :p
MEN.. Jeg trenger sterkt noen råd!
Jeg har fullammet lillegutt fram til for ett par uker siden. Da merket vi at han ikke ble fornøyd etter amminga på kvelden. Vi prøvde litt grøt/erstatning i tilleg. Han sovner like etterpå å virker fornøyd. Men nå så vokner han etter ett par timer ca å blir urolig. Å dette gjentar seg ca annenhver time igjennom hele natten. Å han MÅ ha pupp for å roe seg og trøtt som jeg er så gir jeg etter.. Han er jo ikke sulten, han sutter i ett til fem min mens han halvsover. Han suger ikke ordentlig, bare koser seg lissom..
Uansett, "problemet" her er at når han er sliten, trøtt og lei så må han ha puppen for å roe seg. Å sambo får jo aldri roet han. Nesten så han bruker puppen som smukk fra kl 19:00 og utover. Før kunne jeg reise på butikken osv etter han hadde lagt seg, men nå må jeg jo holde meg hjemme i tilfellet han våkner.
Må indrømme at dette "sliter" meg litt ut..  Dette ble langt, men takk for at dere leste! emoticon emoticon
P.S. Virker ikke som det er noe som plager han som luft eller tenner.

Skulle gjerne ha hjulpet deg med gode råd, men sliter med det samme selv emoticon . Han er ikke så ofte våken som din, men om kvelden MÅ han ha puppen for å roe seg. Kan sikkert takkemeg selv litt forat det er blitt sånn, da eg har gitt litt lett etter når han skriker etter den. Har liksom vert så lettvindt. På lørdag skal eg ut, og da tror eg sambo kommer til å få litt "bal" med å legga han.. Det er jo litt synd. Hadde vert så enkelt om han hadde tatt smokk. Håper det ordner seg for deg etter hvert! emoticon

minime2010 skrev:
Skulle gjerne ha hjulpet deg med gode råd, men sliter med det samme selv emoticon . Han er ikke så ofte våken som din, men om kvelden MÅ han ha puppen for å roe seg. Kan sikkert takkemeg selv litt forat det er blitt sånn, da eg har gitt litt lett etter når han skriker etter den. Har liksom vert så lettvindt. På lørdag skal eg ut, og da tror eg sambo kommer til å få litt "bal" med å legga han.. Det er jo litt synd. Hadde vert så enkelt om han hadde tatt smokk. Håper det ordner seg for deg etter hvert! emoticon

Takk :) Uff ja, det er leit. Jeg var ute en liten tur i stad å etter tre kvarter ringte sambo. Da hadde lillegutt slått seg helt vrang enda han hadde fått smokk, de hadde synget masse nattasanger, vugga og byssa osv osv. Når jeg kom hjem fikk han pupp i noen min å sovnet som en stein. Dette er jo leit for sambo også å jeg får så vondt av å se på han at han ikke føler seg "flink" nok.. Selvom han forstår godt at dette bare gjelder puppen. Hmm, håper det ordner seg :) Blir slitsom å ikke forlate huset noen gang alene :p hehe...

Høres akkurat ut som her, bortsett fra at jeg fullammer enda.
Jeg blir virkelig brukt som smokk.... :/
Har dessverre ingen gode råd, men følger med her =)

med første var jeg smokk helt til hun var 9 mnd. da bare måtte jeg gjøre noe. jeg satt inne til hun sovnet, hun gren da lenge. tok vel 3 netter, så trengte hun ikke å sovne mer til den. hun fikk drikke melk, men så fort hun begynte å bruke den som smokk tok jeg den vekk fra henne. var tungt da d stod på, men deilig etterpå. selv om jeg måtte sitte inne til hun hadde sovnet i 6 mnd etterpå. MEN da spilte d ingen rolle hvem som satt der. så da kunne mannen legge henne også. var en enorm befrielse å kunne gjøre noe annet enn å bare puppe hele natten. Håper d ordner seg for deg, for kan være slitsomt i lengden.

anahen skrev:
Høres akkurat ut som her, bortsett fra at jeg fullammer enda.
Jeg blir virkelig brukt som smokk.... :/
Har dessverre ingen gode råd, men følger med her =)

Håper det ordner seg for oss begge snart =) Slitsomt når de ikke bare kan sovne med smokken sin.. Eller at pappaene kan legge de :/

Frihet skrev:
med første var jeg smokk helt til hun var 9 mnd. da bare måtte jeg gjøre noe. jeg satt inne til hun sovnet, hun gren da lenge. tok vel 3 netter, så trengte hun ikke å sovne mer til den. hun fikk drikke melk, men så fort hun begynte å bruke den som smokk tok jeg den vekk fra henne. var tungt da d stod på, men deilig etterpå. selv om jeg måtte sitte inne til hun hadde sovnet i 6 mnd etterpå. MEN da spilte d ingen rolle hvem som satt der. så da kunne mannen legge henne også. var en enorm befrielse å kunne gjøre noe annet enn å bare puppe hele natten. Håper d ordner seg for deg, for kan være slitsomt i lengden.

Tusen takk for svar=) Jeg får bare prøve meg litt fram. For ja, det er slitsomt altså. Krysser fingrene for at det ordner seg snart ;)

Dette høres akkuratt ut som meg for inntil ca 1 mnd siden.
Fride var akkuratt som din og brukte meg som smokk, var helt avhengig av meg og ingen andre klarte å roe henne ned...kun puppen som funka. Dette var fryktelig slitsomt for meg, så jeg håper virkelig at du klarer å komme ut av den situasjonen.

Jeg har desverre ingen tips å gi. Vi prøvde alt! Å "lure inn smokken", mm på smokken, malt, sukkervann og 9 forskjellige typer smokk. Ingenting funket.

Etter et lite opphold med å prøve å dytte inn smokken, satt jeg meg ned med henne for å prøve igjen...hadde ingen tro på at det ville funke og gjorde det egentlig bare litt på måfå. Men plutselig begynte hun å sutte på den! Noe hun aldri hadde gjort før. Jeg prøvde ivrig igjen hver gang den falt ut og inen 1 time, satt den som støpt!

Jeg krysser fingrene for at dere får til smokken, ikke gi opp!

LeonoraD skrev:
Har du forsøkt å legge han til puppen, men bytte raskt over til smokk uten å endre stilling på han? Altså at han smokker på en ordentlig smokk mens han "pupper". Etterhvert kan du øke avstanden mellom smokk og bryst, for deretter å kunne gi smokk når han trenger trøst. Du kan også forsøke å gi han en fille eller annet samtidig som du ammer, for å få han til å føle trygghet uten pupp. Hvis han hver gang får en gasklut i hånda, vil han etterhvert forbinde den med det positive (amming) og nøye seg med den til slutt.

Takk for gode tips! :) Gjett om det skal prøves ;)

LilleDesember skrev:
Dette høres akkuratt ut som meg for inntil ca 1 mnd siden.
Fride var akkuratt som din og brukte meg som smokk, var helt avhengig av meg og ingen andre klarte å roe henne ned...kun puppen som funka. Dette var fryktelig slitsomt for meg, så jeg håper virkelig at du klarer å komme ut av den situasjonen.

Jeg har desverre ingen tips å gi. Vi prøvde alt! Å "lure inn smokken", mm på smokken, malt, sukkervann og 9 forskjellige typer smokk. Ingenting funket.

Etter et lite opphold med å prøve å dytte inn smokken, satt jeg meg ned med henne for å prøve igjen...hadde ingen tro på at det ville funke og gjorde det egentlig bare litt på måfå. Men plutselig begynte hun å sutte på den! Noe hun aldri hadde gjort før. Jeg prøvde ivrig igjen hver gang den falt ut og inen 1 time, satt den som støpt!

Jeg krysser fingrene for at dere får til smokken, ikke gi opp!

Takk emoticon Så godt å høre at det ordnet seg for dere! Ja, det er kjempe slitsomt emoticon Jeg får prøve meg litt frem, for det tar så mye energi altså. Så håper det straks blir bedre!

har det akkurat som deg!! Noah tar hverken smokk eller flaske. ( flaske har han tatt før, men nå nekter han :S)

han våkner minst 3 ganger om natten for pupp etter jeg har lagt meg, han drikker nesten ikke, men bare "smokker" og sover videre. så jeg VET at han ikke er sulten. Nå kjenner jeg at kroppen skriker etter mer sammenhengende søvn. :'( og siden han nekter flaske, kan ikke sambo ta han om natten heller.

jeg må vel ta kampen på den harde måten snart, for dette går ikke... har nesten lyst å slutte å amme bare fordi han er så avhengig av bare meg og puppen.

oppdater om du finner en løsning :)

renate m skrev:
har det akkurat som deg!! Noah tar hverken smokk eller flaske. ( flaske har han tatt før, men nå nekter han :S)

han våkner minst 3 ganger om natten for pupp etter jeg har lagt meg, han drikker nesten ikke, men bare "smokker" og sover videre. så jeg VET at han ikke er sulten. Nå kjenner jeg at kroppen skriker etter mer sammenhengende søvn. :'( og siden han nekter flaske, kan ikke sambo ta han om natten heller.

jeg må vel ta kampen på den harde måten snart, for dette går ikke... har nesten lyst å slutte å amme bare fordi han er så avhengig av bare meg og puppen.

oppdater om du finner en løsning :)

Kjenner meg så igjen :( Man føler seg så hjelpesløs altså.Vurdert å slutte å amme jeg også, men det er virkelig ikke noe jeg ønskeremoticon Men jeg vet bare at det ikke kan fortsette sånn her. Oppdater meg du også hvis du finner en løsning. LYKKE TIL! ;)

Hallo. Jeg kommer drivende årevis etter her, så ikek sikkert noen får med seg dette engang... Men bebissen min er nå 11 mnd og vil ikke ha smokk eller flaske, bare pupp. Er nå tilbake i jobb og pappaen sliter skikkelig når han skal får lillegutt til å sove. Jeg klarer ikke venne han av med puppen på den måten, hva skal jeg gjøre? Har eeegentlig ikke prøvd så hard da. Jeg er litt svak for å si det rett ut. Han suger pupp flere ganger om natten og bruker meg som smokk. Kan aldri gå noe sted. Håper noen har gode råd :confused005 :binkybaby :anyone :happy119

Hallo. Jeg kommer drivende årevis etter her, så ikek sikkert noen får med seg dette engang... Men bebissen min er nå 11 mnd og vil ikke ha smokk eller flaske, bare pupp. Er nå tilbake i jobb og pappaen sliter skikkelig når han skal får lillegutt til å sove. Jeg klarer ikke venne han av med puppen på den måten, hva skal jeg gjøre? Har eeegentlig ikke prøvd så hard da. Jeg er litt svak for å si det rett ut. Han suger pupp flere ganger om natten og bruker meg som smokk. Kan aldri gå noe sted. Håper noen har gode råd :confused005 :binkybaby :anyone :happy119

Vil anbefale deg og spørre om dette på terminforumet ditt, Eventuelt på Generell. Der er det flere folk, og lettere og få svar ! :)

Back
Topp