pupp meg her, og pupp meg der.... :/

kinemorB

Glad i forumet
Jeg er en av de mange som sliter litt her.. Har ei fra før som ammingen gikk til dundas med sist, så tenkte at " denne gangen skal jeg få det til lett, jeg vet jo hvordan man IKKE skal gjøre det" Men neida, denne gangen har jeg møtt på andre problemer... Matheo ble førdt med for stramt tungebånn, å det skjønte vi fort med en gang han ble lagt til brystet.. De valgte å klippe båndet dagen etter fødsel, men da hang vi alerede 1 dag etter når det gjalt sugeteknikk... Han er nå 1 uke idag, å alerede nå sjonglerer vi med flaske, pupp, pumping og tillegg.... Han spiser masse pumpet morsmelk av flaske, men siden vi måtte sjonglere med mme veldig tidlig pga sugingen, vil han jo nå ikke ta denne puppen skikkelig...

Vil jo så gjerne få til denne ammingen denne gangen for både min og ungens skyld.. Noen råd/ tips til hvordan jeg sal klare å få han til å suge godt på brystet etter å ha vendt seg til flaske?

han spiser godt av puppen noen dager, andre dager ikke ...

trenger noen gode tips her nå altså :)

Du kan jo prøve skjold evt? Som siste utvei..

Sendt fra mobilen.

Jeg tenker det er early days ennå :) Han blir sterkere og flinkere etterhvert, bare stå på! :) Det er så lett å sulle seg inn i sin egen boble når man sitter der å sliter med slike ting, tro meg jeg vet! Slapp av, senk skulderene og la lillegutt finne veien til god sugeteknikk :)

Klem!

Jeg tenker det er early days ennå :) Han blir sterkere og flinkere etterhvert, bare stå på! :) Det er så lett å sulle seg inn i sin egen boble når man sitter der å sliter med slike ting, tro meg jeg vet! Slapp av, senk skulderene og la lillegutt finne veien til god sugeteknikk :)

Klem!

Tror du han klarer å finne veien tilbake igjen ? Selvom jeg nå må fortsette med den dumme flaska ?

Han er så liten ennå at jeg ville lagt vekk flaska, gitt med kopp det som han får ekstra og gitt puppen så mye han vil ha (ikke tutt før ammingen er helt i boks) :) Og så ville jeg nok tatt kontakt med helsestasjon eller ammehjelp hvis jeg lurte på noe. Lykke til! :)

Ps, sier dette siden du sier du helst vil amme, ikke fordi det er noe galt med å gi flaske :)

Sniker fra september. Vi hadde samme problem. Frøkna nektet å ta brystet, så jeg pumpet og ga flaske til hvert måltid etter først å ha tilbudt bryst. Løsningen ble til slutt at vi først ga flaske for å stille den verste sulten, og så la henne til puppen. Da tok hun ofte tak og sugde noen minutter. Etter hvert ble det lettere og lettere med pupp, og da hun var litt over to uker kunne vi legge bort flaska helt. Vi hadde også god erfaring med Avent Natural-flasken. Den skal være omtrent som et bryst å suge av fra barnet. Mener jeg fikk den i en av gratispakkene:) lykke til og hold ut, dette løser seg!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp