Pupp etter måltid

Mamma13

Glad i forumet
Gir dere som ammer pupp etter grøt, middag, brød måltider? Tenkte å hå litt ned på ammingen, men går jo ikke det hvis jeg skal amme etter hvert måltid !

Jeg ammer ikke etter grøten om morgenen, men etter middag gjør jeg det,for der er vi bare på smakestadiet enda. På kveld spiser hun litt grøt rundt seks og så får hun pupp når hun legger seg rundt sju...

Jeg ammer ikke etter grøten om morgenen, men etter middag gjør jeg det,for der er vi bare på smakestadiet enda. På kveld spiser hun litt grøt rundt seks og så får hun pupp når hun legger seg rundt sju...
Samme her!

Ingenting fast. Utenom soving får han pupp når han gir uttrykk for at han vil ha.

* taletuten *

Her får hun til frokost ca 06
Så en skvett ca 09 før hun sovner, da har hun ofte fått i seg frokostgrøt først.
Deretter tar hun av og til litt til sovingen etter lunsj i 12tiden
Og somregel viser hun tydelig at hun vil ha pupp en gang mellom middag og kvelds (15-18)
Til sist får hun pupp ved leggetid, og ellers ved behov utover natten...

Hmm ser jo at vi faktisk ammer endel enda! Men nå når jeg er på skole og hun er med sin far kan hun godt amme bare frokost 06, kaaanskje 12, litt 15.30 og så til nattesøvnen igjen. Vi gir ikke noe tillegg, tenker hun spiser så godt og drikker godt med vann i tillegg så er ikke noe poeng i å gi mme... Går fint å trappe ned, er en helt naturlig overgang etterhvert som baby blir eldre :)

Her får hu puppemåltid til frokost, og etter kveldsmaten, men om hu vil ha litt på dagtid for litt kos så får hu selvfolgelig det :) Hu får også på natta om det er behov :)

*Emma020213*
*på app'n*

Pupp etter hvert måltid her :-)

Her er det pupp FØR hvert måltid... Nettopp for å holde ammingen oppe -trodde det var vanligst jeg! ;o) Fikk ihvertfall høre det, men er kanskje ikke like vanlig som jeg trodde da..

Jeg bruker som oftes å amme en stund før måltidene, for å holde produksjonen oppe. Med melk i magen spiser hun stort sett en full porsjon med grøt, så ikke noe problem at hun blir for mett i alle fall :)

Back
Topp