pumping!!

oblix

Forumet er livet
Sikkert et sløkket spørsmål, men lurer litt[;)]

Dere som pumper dere av og til, når gjør dere dette?
Er det noe tid på døgnet som passer bedre enn noe annet?

Er så redd jeg skal ha for lite melk til gutten visst jeg pumper meg. Pumpet meg en dag og da hadde jeg for lite om kvelden og måtte gi ham det jeg hadde pumpet. (pumpet meg for jeg hadde spreng og det var enda 2 timer til han trengte mat og han sov) Kan være en tilfeldighet kanskje[;)] Men er rett og slett en uerfaren pumper[;)] Ville jo tro at en kanskje fikk mer melk av å pumpe av og til?

Om dere pumper dere så pump dere rett etter måltid, om man pumper så blir det raskt at man produserer mer.

Jeg lå med Mario 15 dager på prematur, da ga jeg han først melk så pumpet jeg meg.

Får å få ut mest mulig melk, så skal man gjerne se på baby'en sin, da kommer melka lettere. Og ikke se etter hvor mye som kommer, da kan det stoppe helt opp (man får rett å slett prestasjonsangst) Jeg har pumpet alltid i 10 min pr pupp, det pleide først å begynne å renne etter 5 min.

Om man pumper så stimulerer man til økt produksjon, slik at det kommer mer neste gang. Etterhvert så øker man produksjonen og kan gjerne fryse ned.

Jeg har over en hylle i fryseren med melk!!![:D][:D] Det er vist veldig fint å blande i grøten da de får det, så det har jeg planer om ihvertfall[:D][:D] Lønner seg å ha i fryseren for ekstra om man skal bort å slikt. Jeg pumper meg ikke til vanlig lengre, men om jeg synes jeg trenger så pumper jeg meg etter måltidet hans, og han blir mett neste gang igjen. Men på kvelden er det naturlig at de vil ha mer[:D][:D]

Det er mest effektivt å pumpe på natten for å øke produksjonen. Dette sa de i hvert fall til meg på sykehuset. Jeg gir Jonas mme og pumper det jeg har (han tar ikke pupp). Tidligere pumpet jeg hver 3. time, men nå går det fort 5-6 timer mellom hver gang, så nå merker jeg at jeg har fått mindre melk.

Dersom du skal øke produksjonen er det beste å pumpe annenhver time (men det er slitsomt). Tror de sier at 40 % av melken som man får ut er produsert på nytt etter en time.  

morgen (når han sover første dupp) og kveld (etter han har lagt seg for kvelden)

Back
Topp