pumping

Jandia

Glad i forumet
Lurer litt på å begynne å pumpe meg, slik at pappaen skal kunne fore henne om natta.
Noen som har tips? Synes ikke jeg klarer å pumpe. Kommer bare bittelitt liksom.

Jeg vet at Maja suger og får i seng mat, det fråder jo rundt munnen hennes, så mat har jeg nok.

Hvordan begynner jeg?? Evnt kan man kjøpe mme i tillegg??

Jeg opplevde at det tok litt tid å få taket på pumpingen, og at jeg måtte holde på nokså lenge før det kom noe særlig. Et tips kan være å prøve å få igang utdrivingsrefleksen først - da må du massere/dra litt i brystvorta til du kjenner/ser melka begynner å komme.
Noen sier de synes det er lettere å håndmelke, men det har aldri jeg fått draget på......
Du kan sikkert gi litt mme også, men helsesøster hos meg sa at det kanskje var lettere å få barnet til å ta flaske om det var mm i den - det var en kjent lukt/smak....

Lykke til! [:D]

Jeg har lagt vekk pumpa jeg[:)] Finni ut at jeg får ut mer ved å hndmelke faktisk!!! Klemmer nok litt hardt på puppen, men det kommer mye mer da enn med pupma. Er ikke nok sånn sug på  den trur jeg....

ahh, føler meg virkelig som nybakt mamma altså.
Når dere håndmelker, lar dere det renne ut i en kopp eller rett i flaske?

Og gir dere babyen det bare som det er? Må det varmes opp?
Og om jeg setter det i kjøleskapet, da må det vel varmes opp? I mikro? Varmt vann?

(er sååå fersk på dette her... nesten flau over spm mine.)

ORIGINAL: Jandia

ahh, føler meg virkelig som nybakt mamma altså.
Når dere håndmelker, lar dere det renne ut i en kopp eller rett i flaske?

Og gir dere babyen det bare som det er? Må det varmes opp?
Og om jeg setter det i kjøleskapet, da må det vel varmes opp? I mikro? Varmt vann?

(er sååå fersk på dette her... nesten flau over spm mine.)

Du lurer på akkuat det samme som meg, men jeg er ikke flau, så da bør ikke du være det heller[:D]

Når jeg håndmelker lar jeg det renne oppi ei rein flaske jeg. Avent sine er stoe på toppen så det er lett å "treffe"[:)] Når den andre puppen lekker så lar jeg det lekke oppi lokket til flaska, her er alle dråper gull verdt[;)]

(Når du håndmelker tar det litt tid før det kommer i gang liksom, pga utdrivinga. Og mulig du må klemme litt hardt, puppen min er litt øm noen ganger, men jeg klemmer og klemmer for å få ut så mye som mulig[:D])

Står på ammehjelpen sine hjemmesider at fersk mm kan oppbevares i romtemp i 8 timer. Men jeg setter den alltid i kjøleskapet jeg. Så fyller jeg på den samme flaska neste gang jeg melker. Ei flaske for hvert døgn liksom. Når jeg skal gi det til Eirik så varmer jeg det i varmt vann. Mm skal aldri varmes i  mikro[:)]

Gå inn på www.ammehjelpen.no, der finner du masse råd om tips[:D] 

måtte prøve og feile litt med den pumpinga.det som er lurt for å komme igang er å amme på det ene brystet og så like etter pumpe det andre.når du er kommet igang ert det lurt å pumpe ca 2 timer etter amminga.jeg bruker å massere litt brystet og sette meg der det er varmt og godt (badet f.eks) prøv å ikke se på når du pumper deg i begynnelsen.les avisa eller noe sånt.i begynnelsen så greier du kanskje bare å få ut 30-40 ml. men det kommer seg kjapt!!! jeg pumper meg hver dag.greier ikke å amme så mye pga såre brystvorter.dessuten så er det greit å ha litt stående hvis jeg må ut en tur og pappsen blir aleine heime!![:D]

Back
Topp