Pumping

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Jeg skal endelig få muligheten til å stikke på skitur med bikkja denne helga, og tenkte å pumpe sånn at barnevakt (min mor) har mat tilgjengelig hvis gutten våkner mens jeg er borte.
Har tidligere lest om mødre som pumper på den ene siden samtidig som man ammer barnet på den andre siden - prøvde det i dag morges, men det ble forferdelig knotete! Jeg er elendig på å sette i gang utdrivingsrefleksen selv, så spørsmålet mitt er om jeg kan amme som vanlig og så pumpe det ubrukte brystet rett etterpå? Vil det komme greit med melk selv om det blir noen minutter siden selve utdrivingsrefleksen kicket inn?

Eller så kan du pumpe rett etter at du har amma :)

Kan jo prøve å først amme fra ene siden, og så la babyen die litt på den andre siden du skal pumpe fra bare for å sette i gang produksjonen?

Kan jo prøve å først amme fra ene siden, og så la babyen die litt på den andre siden du skal pumpe fra bare for å sette i gang produksjonen?

Ja, det var en god idé! [emoji4]
Neste steg blir å få mini til å skjønne at det er mat i flaska. Prøvde med det lille jeg fikk ut i morges, men da kikket han bare dumt på meg som om han sa "Hvorfor skal jeg ha den der? Er jo ikke sånn vi spiser...?" [emoji23] Så den lille skvetten havnet i kjøleskapet, og så skal pappaen få prøve seg etter jobb [emoji16]

Neste steg blir å få mini til å skjønne at det er mat i flaska. Prøvde med det lille jeg fikk ut i morges, men da kikket han bare dumt på meg som om han sa "Hvorfor skal jeg ha den der? Er jo ikke sånn vi spiser...?" [emoji23] Så den lille skvetten havnet i kjøleskapet, og så skal pappaen få prøve seg etter jobb [emoji16]
Om det ikke er veldig mye kan du evt prøve koppmating om han nekter flaske?

Så jeg skrev produksjon, men mente jo utdrivingsrefleks, så klart :p da lille spiste i morges og slapp taket, bare raaant det.

Så jeg skrev produksjon, men mente jo utdrivingsrefleks, så klart :p da lille spiste i morges og slapp taket, bare raaant det.

Hehe, skjønte det [emoji6]
Her "lekker" det bare rett etter utdrivinga er i gang, men selv da bare drypper det hurtig. Ingen sprut og roer seg fort. Mini blir likevel litt overraska hver gang og slipper taket for å puste - med mindre han er grisesulten, for da river han jo nesten av meg puppen [emoji23]

Back
Topp