Pumping

Ellie ♡

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Må dere sitte lenge når dere pumper? Fra 2 pupper etter ti min- kvarter får jeg ut max 10 ml..... Har meleda swing elektrisk. Det er jo MASSE melk i puppene mine, men pumpa får det ikke ut liksom... hvorfor renner det ikke som når lillemor ammer...kommer bare ei dråpe i slengen. .....
Noen tips, råd, knep???? Sikkert noe jeg gjør feil :P

Hm, kanskje du ikke får i gang utdrivninga ordentlig? Har du prøvd å pumpe samtidig som du ammer?

Last edited:
Det er i alle fall stor forskjell om utdrivningsrefleksen kommer eller ikke. Ikke alle får den i gang så lett av bare pumping. Jeg får ut mellom 50 og 100ml pr bryst på ca 15-20min. Kommer an på når jeg ammet sist. Det hjelper også å håndmelke litt først syns jeg, og også ta en pause når du ser det kommer mindre melk for å så begynne igjen :)

Det er i alle fall stor forskjell om utdrivningsrefleksen kommer eller ikke. Ikke alle får den i gang så lett av bare pumping. Jeg får ut mellom 50 og 100ml pr bryst på ca 15-20min. Kommer an på når jeg ammet sist. Det hjelper også å håndmelke litt først syns jeg, og også ta en pause når du ser det kommer mindre melk for å så begynne igjen :)
Har prøvd å håndmelke både før og innimellom pumpinga.. :/
Er ikke for noen grunn at jeg pumper annet enn at jeg vil prøve å ha et lite lager, men det kan jo begynne å se litt mørkt ut :P

Har prøvd å håndmelke både før og innimellom pumpinga.. :/
Er ikke for noen grunn at jeg pumper annet enn at jeg vil prøve å ha et lite lager, men det kan jo begynne å se litt mørkt ut :p

Prøv å pumpe mens du ammer, tipper du får ut mer da :) veldig greit å ha litt i frysern :)

Ikke alle får skikkelig utdrivning når de pumper. Prøv å se på babyen mens du pumper, det kan hjelpe på å slippe melka.

Jeg har alltid sluppet bra ved pumping. Hvis jeg tømmer helt kommer det vel 50-60ml per bryst. Antar det er ca så mye lillebror nå spiser per pupp. ;)

Jeg får ut rundt 70-100 per bryst på 5-10 min med medela pumpa så det varierer nok fra person til person. Men hos meg begynner det å renne melk hver gang frøkna bare klynker så ingen stor fare for å få brystspreng her (på godt og vondt).

Ikke alle får skikkelig utdrivning når de pumper. Prøv å se på babyen mens du pumper, det kan hjelpe på å slippe melka.

Jeg har alltid sluppet bra ved pumping. Hvis jeg tømmer helt kommer det vel 50-60ml per bryst. Antar det er ca så mye lillebror nå spiser per pupp. ;)

Og har du ikke baby i nærheten av en eller annen grunn kan det faktisk hjelpe å se på bildet av bebissen også. Prøvde det når førstemann lå på neonatal og jeg måtte sitte på et annet rom enn han å pumpe, helt sært men d funka! :)

Back
Topp