Pumping

Ullvott

Elsker forumet
Når jeg pumper meg er det akkurat som om melka koagulerer straks den kommer ned i flaska, og består for det meste av klumper.
Disse er nesten umulig å løse helt opp, så når jeg gir mini flaske så blir tuten sperret... Ender med at jeg må gi erstatning...

Noen som kjenner til problemet?

(Ammer fra det ene, og pumper fra det andre pga betennelse og veldig sårhet)

Er det brystet du pumper fra som gir klumpete melk? Er nok isåfall betennelsa som gjør det. Du kan forsøke å gi fra kopp ev? Usikker på om det er å anbefale, men det går jo an å sile melka gjennom en tynn klut/gasbind. Ta kontakt med ammehjelpen og spør dem?

Er det brystet du pumper fra som gir klumpete melk? Er nok isåfall betennelsa som gjør det. Du kan forsøke å gi fra kopp ev? Usikker på om det er å anbefale, men det går jo an å sile melka gjennom en tynn klut/gasbind. Ta kontakt med ammehjelpen og spør dem?
Takk for svar. Etter en dag med intensiv pumping og massasje av klumper/ tette melkeganger + nesespray utskrevet av lege for å bedre melkestrømmen så et det nå myyyye bedre!!
Det var nok rett og slett de tette melkegangene som gjorde at melka skilte seg. Fettet la seg som klumper. Men nå har jeg hel melk igjen :) Og brystet er mye bedre. Gleder meg til å prøve å amme på det i morgen. Må gi det et døgn fri til. Så får jeg pumpe enn så lenge:)

Back
Topp