Pumping..

therelo85

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Har testa brystpumpen her igår og idag..men syns det kom så lite ut?!?
Hvor mye skal egentlig et barn få i seg til et måltid for at det skal være nok? Sikkert veldig individuelt, men lurer på hva som er "mye og lite"..

Det er ikke unormalt at det ikke kommer mye melk når man pumper i starten :) Leste litt om det på ammehjelpen sine nettsider, og siterer: "Den beste til å melke brystet er babyen." Mange som blir bekymret når de pumper lite melk. Det er ikke ensbetydende med at man ikke har nok til babyen. :)

For å få ut mest mulig er det viktig å sette i gang utdrivningsrefleksen før en pumper. Jeg pleier å rulle brystknoppen mellom fingrene tilbygg kjenner at brystet blir hardt og melken drypper ut. Når en så pumper kommer det mye mer. (Det er hvertfall min erfaring). Jeg synes også det er lettere å få ut melk med dobbel elektrisk pumpe (medela) som man kan leie på apotek.

For å få ut mest mulig er det viktig å sette i gang utdrivningsrefleksen før en pumper. Jeg pleier å rulle brystknoppen mellom fingrene tilbygg kjenner at brystet blir hardt og melken drypper ut. Når en så pumper kommer det mye mer. (Det er hvertfall min erfaring). Jeg synes også det er lettere å få ut melk med dobbel elektrisk pumpe (medela) som man kan leie på apotek.
Signerer denne, dobbeltpumpe går ikke bare dobbelt så raskt, men for min del fikk jeg ut 3 ganger så mye.

Du kan igså få nesespray av lege eller helsesøster som hjelper på utdrivingsrefleksen.

Pumpe er bare dumt :-P

Det er mange som blir skremt og oppkjørtet når de får lite ut.

Den som får ut mest melk er babyen, så er det å håndmelke som får ut nest mest og pumpe får faktisk ut minst.

Jeg kunne feks pumpe ut 50 ml fra begge bryst med pumpe for så å få ut 50 ml til ved å håndmelke.
Jeg håper linken funker ;-)
Der ser du hvor mye melk baby gjennomsnittlig trenger

http://www.google.no/search?q=hvor+...OH2wuP0xwIVR40sCh02SAf8#imgrc=rK19Y9JWMk8w1M:

Back
Topp