Pumping

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Når kan man pumpe og gi fra flaske? Har prøvd å finne informasjon, men det står bare sånn som "senere", "vent litt" eller "når ammingen har kommet i gang". Blir ikke akkurat klokere av det. Ammingen går bra nå, men etterhvert så har pappa lyst å prøve å mate litt også.

Tenker å kjøpe håndpumpe, er det noe stor forskjell på weleda, avent og mam sine pumper? Blir jo sikkert ikke hver dag jeg skal gjøre det.

Det går fint ann å pumpe seg å gi det på flaske :)
Jeg aner ikke forskjellen på alle pumpene men jeg har Medela sin elektriske å jeg er fornøyd med den :)

Sendt fra iphone via bv forums app

Det anbefales å vente litt med smokk fordi babyen kan bli sugeforvirret. Vil tro dette gjelder for flaske og, men jeg vet at enkelte flasket er mer litt brystet enn andre. Det anbefales å gi babyen melk i kopp om mann fullammer for ikke å forvirre babyen. Men skal den ha et helt måltid så er jo det heller upraktisk når babyen er fersk. Jeg tror kanskje jeg hadde ventet til babyen er noen uker gammel. Som regel får babyen ut mer av brystet enn en pumpe får, så det er greit å vente til de første ukene er over og du er sikker på at ammingen går rett vei og eventuelle problemer med økedøgn er over. Om du begynner med flaske for tidlig og babyen blir forvirret så kan den suge feil, og det er IKKE godt :) Men det er du som må kjenne på hva som blir riktig for dere :)

Jeg har prøvd Avents håndpumpe og Medela swing (elektrisk) og kan helt klart anbefale Medela :) Og helt klart elektrisk pumpe over håndpumpe. Jeg brukte ikke pumpe så mye, men elektrisk var virkelig verdt pengene likevel.

Vi var for engstelige med tanke på sugeforvirring, og det medførte at vi aldri fikk lillegutt til å ta flaska... :-)

Gir en flaske om dagen her, mini er seks uker ;) har gjort det siden han var fire uker ca :) har avent pumpe som ikke brukes, håndmelking går fortere ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gjorde det fra han var fire dager gammel, og det gikk helt fint :-D Er du sikker på du ikke skal kjøpe elektrisk pumpe? Jeg ble gal av manuell pumpe, ble skikkelig tøtt i hånden etter et kvarter pumping. Avent sin elektriske har med en del slik at du også kan gjøre den om til manuell pumpe. Dersom du for eksempel vil ta den med deg i vesken.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg får låne en elektrisk av en venninne, så da trenger jeg ikke kjøpe;) Venter litt til med flaske, er så koselig å amme:) Sambo får bare vente!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi ventet med å gi mm på flaske i noen uker, som det anbefales, altså vente til sugetak er riktig og etablert, men fikk allikevel problemer da flaska var så mye lettere å spise av en puppen, så ble en del tilfeller av rasende baby ved brystet etter det :/ Og mye flikking på riktig sugetak i etterkant. Ville ventet lenger om det ikke er til for mye bry, men må du så må du, og det årner seg som regel :)

Lille her nærmer seg 6 mnd og enda ikke fått flaske rett og slett fordi behovet ikke har vært der,og pumping er tungvint

Back
Topp