Pumping

Aprilbaby2015

Glad i forumet
Juli13-jentene
Aprilbarna`15
Skal i bryllup i desember og kjenner jeg stresser litt med tanke på pumpingen. Lillegutt er da 5 mnd og skal passes av min mamma og pappa. Hvor mye melk trenger jeg å pumpe ut? Noen som har erfaring med dette? Tenkte da å kose meg med vin denne kvelden, så må ha nok melk for hele dagen og natten hvertfall.. Og hvor tidlig bør man begynne å pumpe for å ha nok til denne dagen?

Tar gjerne imot alle råd, når det gjelder pumping :)

Har du pumpet deg før?
Ikke alle får pumpet ut like mye som babyen klarer å få ut, så det kan ta litt tid.
Sist fikk jeg kun pumpet 40-50 ml per gang og måtte begynne tidlig selv om vi skulle ha pass bare en liten stund.
Om du har dypfryser er det bare å begynne da =)

Har du pumpet deg før?
Ikke alle får pumpet ut like mye som babyen klarer å få ut, så det kan ta litt tid.
Sist fikk jeg kun pumpet 40-50 ml per gang og måtte begynne tidlig selv om vi skulle ha pass bare en liten stund.
Om du har dypfryser er det bare å begynne da =)

har ikke pumpet meg før nei :) ja er vel bare å sette igang :P

har ikke pumpet meg før nei :) ja er vel bare å sette igang :p
Det går sikkert fint. Men om babyen ikke har begynt med fast føde innen den tid blir det jo litt melk som trengs ;)

Morsmelk er vel holdbar i flere måneder i fryser, så bare å starte allerede nå å pumpe:) Da har du god tid på deg om det viser seg at brystene dine ikke liker å pumpes.

Morsmelk er vel holdbar i flere måneder i fryser, så bare å starte allerede nå å pumpe:) Da har du god tid på deg om det viser seg at brystene dine ikke liker å pumpes.

men er det ikke sånn at næringsinnholdet eller noe forandrer seg i melken eller noe?

Det går sikkert fint. Men om babyen ikke har begynt med fast føde innen den tid blir det jo litt melk som trengs ;)

Har lest at dersom man fullammer så trenger man ikke fast føde før 6 mnd`?? men det hadde selvfølgelig gjort det en smule lettere hvis han spiser litt fast føde også :)

Min gutt er 3 mnd og spiser +/- 100 ml morsmelk per måltid når mannen gir flaske. Vet jo ikke hvor mye han spiser fra meg da, men er sikkert ikke så ulikt. Jeg antar at de øker inntaket med alderen?? Dvs at du skulle trenge oppimot 1 liter morsmelk da, til et sånn et døgn. Vil jeg tro... Vet du, når du trenger såpass mye, hadde jeg like gjerne satset på erstatning, tror jeg. For mine pupper er det en stor pumpejobb i hvert fall. jeg får ut alt fra 30-100 på et bryst per pumping, veldig varierende. Og så kan man jo ikle pumpe seg hele tida heller, både fordi baby må ha ofte og fordi det ville gitt en enorm produksjon og spreng... Jeg ville ha forsøkt å pumpe. Hvis det viser seg at du har supre pumpebryst, er det jo bare å kjøre på, så er det gjort relativt kjapt, men ellers ville jeg pumpet og fryst til kortere barnevakter, og satset på feks 50/50 morsmelk og erstatning dem dagen der. For å slippe å styre så voldsomt for din del. Jeg har sånn ca en halvliter pumpa melk i frysa nå + at jeg pumper så mannen gir et nattmåltid i uka. Dvs at alt jeg har pumpa måtte gått til et døgn. Oi, det ble langt :-)

Og - for å få pumpa mest mulig (hvis du går for å prøve det), så anbefaler jeg å pumpe på morgen/formiddag, og å pumpe andre brystet enten rett etter amming på det ene, eller om du klarer - pump ett bryst mens barnet dier ved det andre. Da renner det best her :-)

Ang sammensetning av næringsstoffer: helt sikkert i endring, men på ett døgn kan det vel ikke ha så mye å si.

Merk at noen barn reagerer på melka som har vært frossen, da den kan få en litt annen bismak. Erstatning ville jeg derfor også sendt med uansett :-)

Tusen Takk for råd:) :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp