Pumping

Englevakt

Ønske om en til
Mailykke <3
Da tror jeg at det snart er slutt på pumpingen min. Det er med blandete følelser jeg gir opp. Jeg har pumpet meg fra lillegutt var bare 13 dager og nå er han 5,5 mnd. Hadde som mål å nå 4 mnd alder, men klarte ikke gi opp da. Nå er det svært lite melk igjen, så det løser seg selv snart, men likevel er det vanskelig å gi opp. Forstå det den som kan.

Du kan være utrolig stolt av deg selv!! De fleste andre ville nok gått over på nan for lengst! Jeg har fullammet til nå og begynner å introdusere litt grøt nå.. Vår er 6 mnd om ei uke.. Så å begynne med noe annet når babyen din er 5,5 mnd er jo helt fint :)

Jeg har aldri hatt nok melk til han, så han har fått 50/50 morsmelk og NAN. Begymt med litt grøt også, men er ikke kjempe interessert. Han vokser fint og har det flott. Så det er nok mer mors følelser det går i her.

Du har gjort en kjempeinnsats!!! Jeg er ikke noe "melkeku" jeg heller og har måttet ty til nan fra begynnelsen av. Jeg pumpet nokså lenge, men sluttet da hun var 3,5 mnd. Da fikk jeg faktisk litt mer melk. Tror jeg stresset så med at jeg ikke hadde nok melk at det gikk ut over produksjonen. Når jeg resignerte og tenkte at nå får hun det jeg har til det ikke er mer, så slappet jeg mer av, hadde det bedre, og fikk mer melk. Men det er bare en koseskvett. Kanskje jeg har 1/3 mm og resten mme.

Skjønner godt at du er lei deg da. Jeg har det akkurat likedan. Jeg har følt meg skikkelig mislykket som mamma, men er det ikke melk, ja så er det ikke melk.

Så flink du har vært, du må være stolt av deg selv!
Forstår veldig godt at du ikke vil "gi slipp", har slitt med det samme selv. En vil jo klart det beste for barnet sitt. Nå må du huske at du HAR gjort det beste for barnet ditt lengre enn det mange andre hadde orket. Kan ikke si det nok, vær stolt! :)

Du har vært kjempeflink ! holdt på sånn med førstemann og det var virkelig ikke enkelt til tider. Vart veldig stresset av det så jeg ga meg da han va rundt 4 måneder. Nå er lillebror litt over 5 måneder og jeg har klart og fullamme...men har ikke vært lett det heller så har måttet pumpe litt nå også. Du skal være kjempestolt syns jeg !

Da var det definitivt over. Vasket og pakket sammen pumpen. Skal levere den inn i dag. Leid pumpa, så det kommer til å svi i lommeboka, men bryr meg ikke om det.

Lillegutt fikk bare NAN for første gang i går. Han ser ikke ut til å bry seg nevneverdig. Spiser litt mindre enn før, men kan være for at han får litt mer fast føde.
Jeg, derimot gråter og gråter. Klarer ikke slutte. Samboeren skjønner ikke hvorfor jeg gråter og er heller en dårlig støtte i dette. Vet at jeg har gjort en kjempe jobb med å pumpe i 6 mnd, men det er noe med det. Vil jo at han skal få morsmelk lengst mulig.

Gjentar som de andre har skrevet, du har vært knallflink! Her har snuppa slutta å ta pupp, så pumper til alle måltider.. Fullpumping er ikke for pingler, det tar tid og energi. + at man må vaske, koke og måle i alle retninger.. All cred til deg som holdt på så lenge :D

Vet du hva...Jeg syns du skal fokusere på at du faktisk har klart å gi gullungen din masse mm helt til 6 mnd. Du klarte lengre enn det du satte deg som mål. Gled deg over det du har fått til i stedet. Du har vært superflink!!!!

...forresten, jeg skjønner at du gråter. Det har jeg selv gjort flere ganger for at jeg ikke har nok melk. Er ikke noe rart syns jeg. Men likevel vil jeg du skal være stolt av det du har prestert! All ære :))

Tusen takk for mange gode ord. Skal ta dem til meg. Og etterhvert slutter jeg vel å gråte også.

Back
Topp