Pumping

malønna

Glad i forumet
Klarer jeg å opprettholde melkeproduksjonen om jeg bare pumper meg???
Har nemlig ei jente som gulper så mye at det går ut over vekta hennes. må derfor pumpe meg og gi morsmelk på flaske med tykkningsmiddel.Men syntes ikke at jeg får ut så mye melk når jeg pumper,men jeg kommer jo til å amme henne innemellom da.

du klarer det, men du må pumpe mer for å opprettholde enn du må amme. Men  kan være du har litt problemer med utdrivelsen når du pumper-mange som har det. Den trenger nemlig en trigger...for noen er det trigger nok at man tenker jeg skal pumpe melk til bebisen min[;)] mens det ikke er nok for andre. prøvd å se på tulla di mens du pumper? eller se på et bilde? eller benytte sjangsen mens ho gråter? tenke på henne masse mens du pumper....alt sånt kan hjelpe!

Jeg gir kun jenta mi pumpet mm på flaske. Har aldri fått til amminga så vi begynte med flaske allerede på sykehuset. Har nok melk selv om jeg bare pumper. Regulerer det med ant pumpinger pr dag, hvis jeg ser det er litt knapt en dag så pumper jeg en ekstra gang og får opp produksjonen litt slik.. Var litt små syk i forrige uke og fikk da mindre melk men fikk resept på nesespray som hjelper på utdrivningsrefleksen, fikk da tømt brystene bedre og dermed også økt produksjon! Lykke til med pumpinga[;)]

Pappaen ga henne flaske i stad mens jeg pumpa,og merka da at det kom litt mere melk. kanskje vi må gjøre det sånn når han er hjemme..

ORIGINAL: Mrs.L

Jeg gir kun jenta mi pumpet mm på flaske. Har aldri fått til amminga så vi begynte med flaske allerede på sykehuset. Har nok melk selv om jeg bare pumper. Regulerer det med ant pumpinger pr dag, hvis jeg ser det er litt knapt en dag så pumper jeg en ekstra gang og får opp produksjonen litt slik.. Var litt små syk i forrige uke og fikk da mindre melk men fikk resept på nesespray som hjelper på utdrivningsrefleksen, fikk da tømt brystene bedre og dermed også økt produksjon! Lykke til med pumpinga[;)]

Hva heter nesesprayen???

ORIGINAL: malønna

ORIGINAL: Mrs.L

Hva heter nesesprayen???

Den heter Syntocinon! Hjalp meg masse iallefall[:)]

Takk. da skal jeg ringe til legen min på mandag og få en resept... tror du legen på helsestasjonen kan skrive ut en til meg???

Jeg snakket kun med helsesøster når jeg var på barselgruppe så snakket hun med legen og etter et par dager lå resepten i postkassa mi! Kjempe service[:)] Så ja går sikkert helt fint å bare snakke med legen på hs!

Da gjør jeg det når jeg skal veie tulla til uka.. Så slipper jeg å krangle med damene på legekontoret om en time samme uka[:D]

Back
Topp