Pumping

Elenia

Gift med forumet
Di av dokker som pumpa...

når dokker begynte å pump.... kor mye klarte dokker å pump da??

Nu har æ holdt på igjennom hele lost episoden.. å klart å få ut 80ml.. tilsammen på begge....  syns d va vældi lite på så lang tid... så nu e puppan mine ferdi.. bi ikke ofte æ gidd å pump viss d ska vær sånn her..
Æ amma ho ellers da.. men e jo greit å pump å frys ned viss d sku vær nå da...
Kjedeli å sett nestn en time å få så lite..
Håpa ho får mer i sæ en d når ho spis da.... ho ligg jo ikke så lenge til da.. hmmm...

Vet ikke om jeg helt tørr å begynne å pumpe ennå, da Filip kun er 17 dager. Er så redd for at det skal bli tømt helt, og han plutselig begynner å mase om mer.

hei. jeg balte en del med pumpinga i begynnelsen. Fikk ikke ut noe særlig, og drev og trøkte på brystene for og få noe ut. Men det er viktig og stimulere utdrivnings refleksen før man begynner og pumpe. Men det jeg fant ut da, det var at hver gang jeg amma gutten min så kom det alltid noe ut fra den andre puppen. Så jeg prøvde og pumpe meg samtidig som jeg ammet. Og da bare spruta det ut. Ble jo litt balete når man bare har to hender, men det var veldig effektift for min del iallfall. Det meste jeg har fått på en pupp er vell ca 160 ml, tror jeg. Håper dette kan hjelpe. Og lykke til vidre med amminga og puminga.[:)]

Prøv å få igang melka først med håndmelking, for så å pumpe videre.
Eller ha babyen i tvilling-ammestilling på den ene puppen og pump den andre.

Det går seg til. Ikke gi opp! [:)]

Enig at det tar lang tid...

Eg pump mens eg har snuppa på anner puppen, å da pump eg glatt
80-90 ml på en pupp. Vest eg prøv å pump uten å ha ho på puppen,
så får eg bære 30-40 ml pr pupp!

i begynnelsen fikk jeg rundt 60 ml.. jeg pumper bare, så hver 3 time får jeg mellom 90-130 ml på 10 min

får ca 50-60 ml når jeg har pumpa begge puppa i ti min..han er 18 dager gammel nå, så synes det er lite..

Når jeg pomper, pomper jeg mellom 80ml - 120ml...
Det som er lurt med å pompe seg er at du øker melkeproduksonen sån at barne ditt får alt den melken den trenger... så jeg syntes det går greit jeg.....[:D]

på kveldstid får jeg ikke ut så mye som på morran.men det hjelper å se på babyen au[:D]jeg pumper som regel 120 på den ene og 40 på den andre(sliter med brystbet på den ene,så derfor det ikke er så lett å få pumpet ut)ellers så sier de jo egentlig at en skal pumpe hver 2-3time for å øke produksjonen,og å pumpe om natta skal jo være ekstra effektivt,men det orker ikke jeg.men har en først begynt å pumpe,så anbefaler jeg å fortsette,det vil øke etterhvert,må bare ha tålmodighet[;)]men jeg har sånn elektrisk som jeg låner av helsestasjonen,ga opp håndpumpa.det var ikke effektivt på meg.lykke til jenter[:D]

ORIGINAL: Elenia

Di av dokker som pumpa...

når dokker begynte å pump.... kor mye klarte dokker å pump da??

Nu har æ holdt på igjennom hele lost episoden.. å klart å få ut 80ml.. tilsammen på begge....  syns d va vældi lite på så lang tid... så nu e puppan mine ferdi.. bi ikke ofte æ gidd å pump viss d ska vær sånn her..
Æ amma ho ellers da.. men e jo greit å pump å frys ned viss d sku vær nå da...
Kjedeli å sett nestn en time å få så lite..
Håpa ho får mer i sæ en d når ho spis da.... ho ligg jo ikke så lenge til da.. hmmm...

Jeg har ikke prøvd å pumpe ennå jeg, men jeg pumpet meg mye med de to andre. Men, jeg pumpet aldri på kvelden! Da er det jo minst melk. Så hvis du bare pumper til lager i fryseren, ville jeg heller pumpet på morgningen [:)]. Det gjorde alltid jeg. Da hadde jeg mye melk og ungen var fornøyd med en pupp, og da pumpet jeg den andre etterpå. [:)][:)]

Må prøv d me å pump samtidig som ho ligg til.. får se om d funka.. likte ikke helt den pumpa heller.. alle e vel sikkert sånn da.. e bare æ som ikk hæl å plages... men d går sæ nok til etterhvert [:D]

Jeg har nettopp kjøpt pumpe nå for å kunne bygge opp et lite "lager" i fryseren, har bare prøvd den to ganger... Første gangen gikk ikke så bra, men i går prøvde jeg det trikset deres med å pumpe mens jeg ammet på den andre puppen. Det var effektivt, ja![:D] Så jeg ville bare støtte det tipset litt... [;)]

Back
Topp