Pumping -tips?

3.mannpåveg

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Får ikkje til dette med å pumpe opp mjelk. Er jo veldig greit å kunne pumpe opp litt, slik at eg kan vera vekke nokre timar uten å vera redd for ungen skal sulte :laughing002. Men når eg pumper får eg bare ut 40-70ml. Pumper då om morgonen år det skulle vere meir å hente.... har avent si manuelle pumpe. Nåken som har nåke tips til god pumpeteknikk?

har samme probleme.. har en gang fått ut 90 ml, ellers har jeg fått ca 40 ml... så her er det ingen mulighet for å være vekke spesielt lenge.. har egentlig gitt litt opp pumpinga, for jeg blir bare frustrert.. jeg bruker avent sin elektriske..

Når jeg kun satt å pumpet så kom det ikke så mye. Fant fort ut at det hjalp å pumpe litt og trykke pumpen inn i brystet og holdt til strålen ga seg. Og slik holdt jeg på til brystet var tomt. I tillegg strøk jeg inn mot brysteknoppen fra alle rettninger. Men jeg måtte holde inne pumpetrykket når jeg presset den inn i brystet. Dette ble rotete men håper du forsto. Når jeg gjorde det slik. Fikk jeg ut en full flaske hver gang :)

Når jeg kun satt å pumpet så kom det ikke så mye. Fant fort ut at det hjalp å pumpe litt og trykke pumpen inn i brystet og holdt til strålen ga seg. Og slik holdt jeg på til brystet var tomt. I tillegg strøk jeg inn mot brysteknoppen fra alle rettninger. Men jeg måtte holde inne pumpetrykket når jeg presset den inn i brystet. Dette ble rotete men håper du forsto. Når jeg gjorde det slik. Fikk jeg ut en full flaske hver gang :)
Oi! Det må prøves :) takk for svar!

Bare hyggelig. Du må oppdatere om det funket bedre for deg og :)

Vet mange har fått det bedre til når de har brukt syntocinon nesespray..

På morgenen pumper jeg ut 160 pr pupp... jeg bare pumper jeg, men har også erfart at det å presse på brystet mot brystknoppen hjelper.

En annen ting også: Forrige gang brukte jeg både manuell og elektrisk pumpe, fikk ut mye mer med den elektriske..

Du kan ikke ha noen pakker med ferdig nan stående i tilfelle?
Jeg har alltid det i skapet, så kan gubben gi om jeg drar ut en liten tur:)

Du kan ikke ha noen pakker med ferdig nan stående i tilfelle?
Jeg har alltid det i skapet, så kan gubben gi om jeg drar ut en liten tur:)
Har tenkt på det ja, men sist vi prøvde med nan fekk han vont i magen av den. Men så fekk han jo vondt i magen av alt på den tida, så kunne kanskje prøvd igjen.

Er så kjipt å pumpe så vi har gitt litt nan de siste gangene jeg har vært borte men det virker som han ikke er så superfornøyd med det så må nok pumpe mm for å gi neste gang. Redd for at han skal begynne å nekte flasken...

Er noen barn som foretrekker hipp sin fremfor nan. For hipp sin er litt søtere på smak. Bare et lite tipsnog ikke så hard for magen

Isj! Får det fremdeles ikkje til! Trur snart eg gir opp og bare går for nan når eg skal ut på noko :(

Personlig syns jeg avent pumpen var noe dritt, her har vi medela og det er en ny verden!

Uff så kjedelig.. Ingen trøst, men det er desverre sånn for noen..
Må jo være ok å gi erstatning av og til når han han er så heldig å få mm ellers. Tror du fint kan gi det, og samtidig gi deg selv litt fri.. Det er lov det nå :)

Eg får ikke ut så mye mer når eg pumper, men det kan være greit å pumpe morgen og kveld f.eks i en uke, så øker du produksjonen etter hvert også får du får du laget deg ett lite lager :) Går jo an å fryse melken etter hvert og bare helle den over den fryste. Så når du har fått ett lager så stopper du og så vil produksjonen gå ned etter hvert :)

Eg får ikke ut så mye mer når eg pumper, men det kan være greit å pumpe morgen og kveld f.eks i en uke, så øker du produksjonen etter hvert også får du får du laget deg ett lite lager :) Går jo an å fryse melken etter hvert og bare helle den over den fryste. Så når du har fått ett lager så stopper du og så vil produksjonen gå ned etter hvert :)
ja eg får kanskje prøve det! Har tenkt at det ikkje er vits om kvelden, for det virker som at eg har mindre då, men gjer eg det fleire kveldar på rad, blir det jo kanskje meir! Skal ut med jobben om14 dagar, så hadde vert kjekt å hatt litt då :)

• Liker
Reactions: RLD
Medela-pumpen er genial. Den simulerer hvordan barnet suger, så brystet får den stimulansen som trengs for at melken skal komme strømmende til. En ting som er lurt å gjøre før du begynner å pumpe, det er å stimulere (gni og massèr) brystknoppen, til du kjenner at melka kommer, og så setter du pumpa på plass.

Back
Topp