Pumping på natterstid?

idamor4

Flørter med forumet
Lillemor legger seg i 9 tiden og sover som regel til 5-6 tiden på morgen. Noen få ganger er hun opp i 3 tiden og spiser. Lurer dermed på om jeg må pumpe meg i 1-2 tiden (er meeeget melkesprengt da hun spiser i 5-6 tiden på morgen). Flere som har det slik? Kan jeg miste melka på sikt om jeg kun ammer i 9 tiden da hun legg seg og tidlig på mårningen igjen?

Men så om jeg pumper meg i 1-2 tiden og hun våkner i 3 tiden og skal ha mat, da er all melka pumpa ut jo og da må hun "slite" med og få melk nok til å bli mett....

Det er jo på natta melkeproduksjonen er størst, så er vel en fordel å få tømt brystene ja. Men er ikke sikkert du mister melka likevel. Men hva med å pumpe rundt midnatt da, da er det jo 3 timer siden sist måltid og ca tre til kl 3? Hvis hun da skulle våkne. Og så er det jo ikke mer enn 5-6 timer til hun våkner i 5-6 tida. Jeg får ofte bare tømt en pupp om natta for tida jeg... Har også siste kveldsmåltid i 21-tida. Så nytt måltid rundt 2-3. Jeg pumper ikke mellom der, men ja, det er litt sprengt..

Med mindre du har lite melk og allerede sliter litt med det, så er det ingen grunn til å pumpe seg ekstra på natta. Hvis dere ikke bruker fullamming som prevensjon da ;) De fleste mødre streber jo etter at babyene etter hvert skal sove hele natta uten å våkne og det betyr ikke at vi mister melken automatisk av den grunn. Det er rart hva kroppen forstår altså - og døgnrytme kontra melkeproduksjon er vanligvis en av dem :) Jeg kommer i hvert fall ikke til å pumpe når vi får tassen til å sove lenger strekk av gangen. Er oppe i ca. 7-timers strekk nå :) Men jeg har foreløpig mengder med melk da.

Da hadde jeg heller vekket barnet for å amme tror jeg... men jeg syns pumping er noe styr! 
:)

Back
Topp